Headerproblem och ett trevligt ridpass!

Har ni märkt att min header är borta? Buhu! Tror jag vet varför men oavsett orsak bör jag väl skaffa en ny... Någon som är haj på det där kanske? I sådant fall får ni gärna pilla ihop en och sedan skicka koden till mig! Låna gärna bilder från bloggen! ; )

Nog om det och istället över till roligare saker, närmare bestämt dagens ridpass på Wadesch. Tyckte att det gick riktigt bra idag! Innan vi värmt upp var väl bakbenen lite här och där men bara vi kommit igång tyckte jag att de hamnade riktigt bra in under kroppen och hon jobbade på bra. Får dock passa höger bak lite extra... Blev en del skänkelvikningar och några öppnor. En del fattningar också, ååå hon har så härlig galopp! Jobbade även överlag med böjning, rakriktning, halvhalter, tempoväxlingar och avsaktningar/igångsättningar, detta är dock sådant som finns med under varje pass. När hon väl är "på plats" är det bara styrkan som saknas för att kunna bygga upp mera tryck men jag är säker på att det kommer med tiden. Jag har sagt det förut men kan säga det igen, tycker att hon är himla trevlig att rida! Lyssnar riktigt bra på sitsen och man känner väl som ryttare vart man har henne med hjälp av sittbenen så det gäller som ryttare att vara stadig och känslig. Riktigt bra träning med andra ord! Alltid kul med en häst som får en att automatiskt jobba med sitsen, om ni förstår hur jag menar? Självklart gör en korrekt sits nytta på alla hästar, men på vissa hästar är det lättare att finslipa den.

Nu återstår att se vad som händer i veckan. I´ll be back! =)


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0