Nervigt...

En vecka har förflutit och den har inte innehållit så mycket häst. Har fått förfrågan om att rida men en fördel (eller hur man nu ska se det) är att när man inte har egen häst kan man faktiskt säga "nej, idag hinner jag inte rida". Visst kan man säga så ibland även om man har egen häst men kanske inte alltför många dagar om man nu har som ambition att bli bättre och vill hålla igång sin häst! Nu kan jag överlåta det ansvaret, även om jag vill poängtera att jag alltid tar fullt ansvar och gör mitt bästa de gånger jag säger "ja". 

Hur som helst blev det till slut ett ridpass idag. Två av mina vänner från mitt "gamla" stall var även i ridhuset och det var kul att få lite sällskap! Passet idag tycker jag gick sådär. Wadesch var väldigt spänd i början (vilket hon i och för sig nästan alltid är men idag var hon så på hugget att hon till och med flög iväg ett par gånger innan jag ens kommit upp i sadeln). Efter en stunds uppvärmning fick vi dock bättre kontakt, då blir hon som en ny häst! Men ändå tyckte jag inte att jag fick igenom henne 100%, lite spändhet fanns kvar även då hon kändes ok. Det märktes inte minst när det råkade skvätta upp lite sand på sargen under en i övrig fin galopp, då fick vi lite extra fart! Men stundtals kändes hon ändå riktigt fin! Sen kan det även hända att jag börjat öka kraven lite och inte riktigt nöjer mig med att hon är 95% loss och avspänd... Eller så red jag inte till 100% bra. Passet var ändå ok, fick kommentarer både om fin häst och förbättrad sits och det var såklart kul! Wadeschs känslighet och nerv är jag för övrigt bara glad över, ibland slår det över men jag är helt säker på att den kommer att komma väl till pass längre fram.

Om någon undrar över bilderna som togs förra gången så är de på G, har inte fått dem än men snart så... Håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Marit

Är väl perfekt när man har småbarn att kunna säga nej om det inte passar:) Väntar med spänning på bilderna. Kram

2010-11-18 @ 11:15:55
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: vicky

Kul att det går bra! Ska till ridhuset i kväll med Prinsessan om du har vägarna förbi........

2010-11-18 @ 11:39:17
URL: http://vickyp.blogg.se/
Postat av: Aramis

Hihi :-) skönt att höra att det finns fler som har turbon inkopplad :-) kramkram

2010-11-23 @ 21:41:13
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Marit: Ja, det är faktiskt skönt att ha den möjligheten... Hihi, väntar också med spänning, har inte sett dem själv än! =) Kram



Vicky: Säg till nästa gång! =)



Aramis: Jo, på den där är turbon alltid ikopplad från start! =) Men trevlig, det är den! =) Tror starkt på att turbohästar är de som blir bäst i slutändan! Kram kram

2010-11-24 @ 00:26:28

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0