När vintern kom...

... satt jag på Wadesch i ett ridhus. Detta var då igår. Skulle inte kalla det att vi var inne i värmen men däremot hade vi skydd mot snö och vind och vi hade ett bra underlag. Visserligen fick vi upp värmen riktigt bra efter en stund!

Första halvan av passet var det lite spänt (underdrift). Blåsten gjorde att det lät i tak och dörrar och varje gång det gjorde det trodde Wadesch att hon skulle gå upp i molekyler (eller något liknande, kom inte på någon annan bra liknelse). Förutom lite "sprattel" här och där höll hon sig ändå på backen och efter att jag morrat lite samt då hon blivit lite varm i kläderna (pälsen) och lyckats göra slut på den värsta överskottsenergin började passet gå åt rätt håll. Sista avslutande traven kändes hon helt avspänd och rätt. För att komma dit jobbade jag med en hel del övergångar, rullade på i galopp växelvis mellan volter/fyrkantspår (för att hon skulle få ut lite energi), sidvärts i trav efter långsidorna, fattningar... Nöjd ändå med passet, speciellt med tanke på slutet i jämförelse med början...  

Hade en väldigt snäll vän med igår som knäppte lite bilder, de dyker väl upp här så småningom. Denne vän har förresten startat en matblogg nyligen så där kan ni gå in och kika om ni vill ha lite matinspiration: Sofias Goda.


Kommentarer
Postat av: vicky

trodde ni hoppade bana, den stog ju ändå uppe!!

2010-11-11 @ 08:46:36
Postat av: Jessica

Vicky: Hehe, det där med hoppning överlåter jag helt och hållet till ägarinnan! Vi kryssade oss istället fram bäst det gick efter backen! =) Hör av mig om ridprylarna, dock måste jag nog vänta till löning... Kram

2010-11-11 @ 14:20:07

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0