Kvällspass!

Efter en heldag med shopping pallrade jag mig iväg till stallet strax innan kl. 21 i går kväll. Gjorde iordning Wadesch och ledde ut henne i ridhuset. Hade redan bestämt att jag skulle fokusera på det som Annica sa: fram med handen, lås inte fast henne, låt henne få plats med bakbenen, samlig och rörelser kommer inte vara några svårigheter bara hon jobbar rätt och blir stark... Då turboknappen var intryckt blev det ett något överilat tempo i början men det struntade jag i och fortsatte istället att tänka på att inte sitta och bromsa henne med handen utan istället försöka fånga upp med sätet och efter en stund med lite rörelser såsom volter, öppnor och några skänkelvikningar. Så fin som hon var efter en stund har jag nog aldrig fått henne tidigare! Visserligen låg hon fortfarande på något men det högra bakbenet hamnade äntligen under kroppen, några öppnor och skänkelvikningar blev riktigt bra och jag fick sådan härlig känsla, satt mitt på hästen, kände henne jobba och en stund fick jag till och med lite mer kadens i traven! Då lät jag henne skritta en stund på lång tygel, sedan fick jag börja om lite igen, typiskt! Men över det stora hela ett bra pass på en pigg och fin häst!

Kommentarer
Postat av: Tin

Kanon! om du undrar varför jag lät så flummig när du ringde så berodde det på att jag hunnit somna, slö som jag är ;) Kram

2010-11-04 @ 23:26:24
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0