Uppsutten x2!

1) Idag fortsatte då träningen med Silvia. Efter longering började vi med hängning igen. Tyvärr var Silvia ganska spänd så vi började tvivla på att det här med inridning skulle gå så himla bra... Men vi fortsatte ett tag till och helt plötsligt hade vi lyckats med att syrran både hängt och rest sig upp utan några större protester! Min syster är inte den som är den så vid ett försök då hon rest sig upp lade hon över benet och satt på henne! Silvia blev lite förskräckt men fann sig snabbt! Vilken tur att jag får så bra hjälp, hade aldrig klarat det själv!! Vi försökte med att jag skulle vara den som hängde också men genast blev Silvia mer spänd så bästa träningen just nu är nog att jag håller koll på henne från backen medan någon annan får agera pilot! =) Det kändes att jag och Silvia fick bra kontakt idag och att hon verkligen lyssnade på mig! Kul!

Jippi, jag är så otroligt glad!! Nu får min snälla syster lov att komma hit snart igen så att vi kan fortsätta träna! Stackaren, som att hon inte har fullt upp ändå och hon bor inte ens på orten! Men hon är så snäll och helt super!! Tack, tack, tack!

2) Jag lyckades också ta mig upp på en häst idag! Förra gången jag försökte komma upp på denne Helge satt jag på backen innan jag knappt kommit upp. Denna gång försäkrade jag mig om att humöret verkade bättre vilket det var! Blev inte så långt pass och bara skritt och trav men det var jätteroligt att rida lite igen! Var dessutom i ett ridhus och där trivs jag bra, haha! Satte inte så mycket press då jag ville att vi skulle vara på god fot (hov, haha) med varandra men kändes att det var en häst med kapacitet! Kul, kul! Tack för ridturen! =)


På denna bild rider jag ju Mirre och jag har även visat denna tidigare. Men jag har sällan tid att knäppa kort när jag är i stallet längre så det får bli en favorit i repris istället för någon dagsaktuell bild! Tycker det blir så tomt utan bilder i inläggen! =) Stackars Mirrisen förresten. Stackaren har ett knä som ser ut som en ballong och han är halt... =( Hoppas att han blir bra snart!  


Kommentarer
Postat av: Susanna

Åkte förbi i Bonäs och såg när ni höll på med Silvia =) Kul att det går bra med henne.

Jättekul att du ville rida Helge! Det får du gärna göra om nångång tycker jag. Som sagt så finns det nog kapacitet i den där hästen bara han blir starkare och mjukare.

2010-03-14 @ 21:33:49
Postat av: Maria

Kul att det gick så bra med Siliva!!! Kramiz

2010-03-15 @ 20:57:43
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg-

Hej! Just nu har jag en tävling på min blogg för dig som är hästintresserad!

Tävlingspriset är sponsrat utav Charlies Häst & Hund!



Klicka här för att komma till tävlingen:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2010/march/tavling-i-samarbete-med-charlies-hast-hund.html

2010-03-16 @ 08:48:31
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Marit

Härligt att det är på gång nu! :)

2010-03-18 @ 00:32:15
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0