Fullt fart i helgen!

I helgen kommer det att bli en hel del träning med Silvia. Det börjar redan idag med löshoppning. Perfekt att hon får göra av med lite energi! I morgon och på lördag blir det uppsittning igen! Målet i morgon är att syrran ska kunna rida lite "själv". Än så länge har vi hållit henne ganska kort då hon varit lite spänd och pigg! Men jag har förhoppning om att det kommer gå bra i morgon! Tanken är väl att även jag ska ta mig upp på henne, kanske att vi lyckas med det redan i helgen!

I veckan som gått har vi inte gjort så mycket. Lite tömkörning har dock hunnits med!

Har även redan hunnit med ett stallpass idag! Hovslagaren var på plats och således även jag och Tyra. Passade på att fixa med mockning och fodersättning när jag ändå var där. Haha, jag måste vara en av de få som tycker att det är roligt att mocka! Jag finner det rogivande samtidigt som det är skönt att arbeta med kroppen! Hovslagaren var väldigt nöjd med Silvia idag! Hovarna såg fina ut och Silvia skötte sig bra!

Nu snart är det då dags för nästa stallpass! Den här gången får dock Tyra vara med pappsen! =)

(Ska försöka att ta lite nya bilder i dag och i helgen) =)

Kommentarer
Postat av: Susanna

Kul att det framåt med henne! =) Fast du måste ju ha tid att rida min framtida stjärna också =P Annika ska rida honom igen på torsdag om en vecka, fast då i Orsa. Hoppas det är bra mer er!

2010-04-01 @ 14:02:50
URL: http://supersus.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0