De två träningspassen...

De här två dagarna med Silvia har gått riktigt bra! Igår blev det som sagt träning från backen, nämligen longering och lite förberedelser inför dagens uppsittning. Tränade på några moment som hon spänt sig vid tidigare men allt gick super och hon var verkligen lugn! Idag kom då min syster och hjälpte mig (vad oerhört viktigt det är att vara två personer vid inridning!). Silvia var något spändare idag men ändå mycket bättre jämfört med förra uppsittningen (även om den faktiskt gick bra)! Detta gjorde att det idag blev två uppsittningar och flera varv i "paddocken" med ryttare på ryggen!! Det går framåt!

Nu blir det lite lugnare denna helg för att till veckan löshoppa och tömköra för att sedan till nästkommande helg återigen sitta upp! Tror på att köra på nu med Silvia då hon har otroligt mycket energi (den har hon då fått från mor sin)! Självklart gäller det dock att hålla kvar motivationen så för hårt ska jag inte träna henne, det är ju ett sto hehe!

Trevlig helg på er önskar jag och Tyra!


Kommentarer
Postat av: Marit

Roligt att det går så bra för er! Ja man måste vara två i början! Jobba korta pass men ganska ofta istället och perefkt att göra mycket från backen när du är själv, det har du igen sedan. Hoppas du hittar ngt annat treårstest att vara med på! Kram kram

2010-03-20 @ 22:03:53
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0