Att rida är som att cykla!

Ridturen igår var helt underbar! Jag trodde att jag skulle vara väldigt ringrostig men när jag väl kom upp i sadeln (det var då jag var ringrostig, osmidig till tusen) så kändes det som att jag var hemma! Alla tusentals ridpass som jag haft genom åren har tydligen satt sig i ryggmärgen!

Mirre var även helt underbar! Har nog aldrig suttit på honom när han varit så pigg förut, han var megaladdad!! Reggie och Sara var också med och vid ett tillfälle brakade det till bakom oss i skogen och hästarna var så på tårna att det blev ett litet minirace. Som tur var fick vi stopp på dem ganska snabbt men även där fick jag känna att balansen och ridningen faktiskt hängde kvar! Förutom denna lilla urladdning fortlöpte större delen av ridturen i en underbar trav! Det kändes att Mirre var i fin form! Blev även ett par kortare galopper och även där kändes han jättefin! Superkul var det och jag hoppas att jag snart sitter däruppe igen! Det underbara vädret med strålande sol gjorde även sitt till för att lyckan skulle vara gjord!

Tack Helena för att jag fick låna tillbaka Mirre denna underbara dag! =)


Finfina Mirre!


En gammal bild men vyn igår var väl något liknande... =) Väldigt mycket mer snö bara! =)


Kommentarer
Postat av: vicky

mysigt! Får mej att tänka på Div I ;)

2010-03-06 @ 20:37:13
Postat av: Marit

Roligt att du fick låna Mirre lite! Ja ridningen finns kvar i kroppen, dock kan man få grym träningsvärk:) Jag har haft ngr längre uppehåll (7-8 mån) tidigare när mina storhästar varit skadade och jag tappat lusten lite, men som sagt det är lite som att cykla :) Tycker Silvia ser fin ut på bilderna nedan, ge inte upp än utan kolla vad det blir! Tyckte inte min Maxe var så rolig när han var nybliven 3-åring heller, men tydligen så kan de utvecklas ganska mycket när de växer... är riktigt nöjd med honom nu, sen kan man ju alltid önska mera! Och mera kommer det ju oxå med rätt träning! :) :) Kram kram

2010-03-07 @ 19:37:10
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Jessica

Vicky: Haha, ja då var han också ganska pigg! Hehe... Vart var det vi var då? Karlstad eller ngt sånt har jag för mig! =)



Marit: Ja, fick lite träningsvärk men inte så farligt faktiskt! =) Ska försöka rida in Silvia (om tiden och engagemanget finns) så får vi se vad det blir av henne! =) Kan ju som du säger utvecklas med tiden och under ryttare! Någon dålig häst är hon iaf inte så hopp finns! =) Kram kram

2010-03-10 @ 13:48:58
Postat av: Ryttarliv - Hästtidningen på nätet

Häärligt att du är på gång igen :) Kram kram

2010-03-18 @ 00:38:49
URL: http://www.ryttarliv.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0