Härlig ridtur i finvädret!

Idag har jag ridit. Red på Reggie. Har nog inte ridit henne på över ett år, kanske flera år rentutav. Hur det var??? Det var helt underbart! Jättekul!! Reggie kändes väldigt fin, vilket bra jobb Sara och Maria har gjort med henne!!! Hon kändes stark, fräsch, pigg och samarbetsvillig. Det var även kul för det kändes som att jag hade lite känsla kvar sen förr. Det var säkert mycket som jag kunde gjort bättre - varit noggrannare med övergångarna, tänkt mer på de där smågrejerna som alltid finns där vad gäller sitsen, varit noggrannare med en hel massa saker. Men känslan, den var där! Det kanske är som att cykla, det sitter i ryggmärgen!

Reggie är en riktigt fin häst. Helsyster med Regina men ändå väldigt olik henne. Reggie rör sig väldigt trevligt, traven kändes jättefin idag. Men galoppen, galoppen, den är superhärlig!!

Ja, hästar går nog inte att vara utan. Ska nog försöka boka in en tur på någon häst till näst vecka också!!


Reggie


Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att hon kändes bra!!! Visst är det kul att rida=)Ha en bra vecka & tack för hjälpen!!

2010-06-28 @ 09:27:05
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Marit

Roligt att du fick låna Reggie! :) Ja jag tyckte hon var en fin liten häst oxå!

Jamenvisst sitter ridningen kvar i ryggmärgen....men man brukar ju kunna få grym träningsvärk efter ett litet riduppehåll.... :)

Kram och njut av finvädret!

2010-06-28 @ 10:04:57
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0