Beslut...

Nu ska jag berätta lite kort om vad som händer på hästfronten för tillfället. Jag har bestämt mig för att inte fortsätta att ta hand om Silvia. Jag tror att hon kommer bli en trevlig häst med en hel del utstrålning och driv. Men jag känner att jag inte har tiden eller engagemanget som behövs för att utbilda henne. Den senaste tiden har jag mest haft dåligt samvete att jag inte hållit på med henne mera. Samtidigt har jag inte känt mig motiverad att lägga ner den tiden. Så nu får någon annan ta över! För Silvias skull! Känner ni någon kanske som är intresserad av ett fint sto? Hon är (för er som inte följt bloggen) 3 år, efter Silvano ue Regazzoni. Ägarna kan säkert tänka sig att låna ut henne alternativt sälja henne. Hon är longerad, tömkörd och uppsutten. Lämna en kommentar här (som jag givetvis inte publicerar) med kontaktuppgifter om ni är intresserade!



Det känns lite sorgligt att ha tagit det här beslutet men så måste det bli just nu. En förhoppning jag har är att i stället komma igång med min egen ridning. Har en hel drös med hästar att rida så det borde gå bra! Det känns lite enklare att bara åka och hoppa upp på någon häst och slippa hela ansvarsbiten och allt runtomkring. Egentligen har jag ingenting emot det, tror säkert att jag kommer att skaffa en egen häst längre fram. Men just nu känns det som en bra lösning att slippa det! 


Kommentarer
Postat av: Ewa

Bra tänkt - att släppa henne för hennes skull. När du har tid kan du alltid skaffa en annan, egen häst.

Hon kommer att hitta ett bra hem och du slipper ha dåligt samvete för att du försummar henne. Alla nöjda och glada!

2010-06-05 @ 23:17:46
URL: http://saraconnemara.wordpress.com
Postat av: Emma

Förstår att du tar det beslutet. En unghäst tar ju mkt tid... Det borde inte vara så svårt att hitta någon annan som vill ta henne, hon är ju så fin. :)



Kram kram

2010-06-08 @ 21:45:25
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ewa: Så sant... Jag hoppas verkligen att det är rätt beslut men det känns så!! =)



Emma: Jag hoppas att de hittar en bra ny matte åt henne. Och jag hoppas att jag gör rätt i alla fall... Kram kram

2010-06-25 @ 12:57:53

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0