Varit uppe i sadeln igen!

Det tog ett tag innan jag tog mig upp på en häst igen (efter att jag kommit igång så bra) men idag satt jag hur som helst åter på hästryggen! Red syrrans 5-åring "Blixten". Jag var dock lite tveksam till att sitta upp, har mest hört om allt bus den där hästen har gjort. Har fått en bild av honom som världens bockmaskin! Men syrran tvingade upp mig och tur var väl det för han var riktigt rolig att rida och det blev inte ett endaste bocksprång! Blev även glad för i början av passet fick jag höra att sitsen var helt ok!! Kul!! Tyvärr försämrades den mot slutet av ridpasset då min ork började sina (ridning är verkligen bra träning, det känns nu när man inte är i form!). Som tur är orkade jag med en stund i alla fall och det kändes riktigt bra stundtals. Syrran var även nöjd när hon hoppade upp efteråt så det var ju kul!

I morgon blir det nog ett pass igen, dock på annan häst. Återkommer...

Kommentarer
Postat av: Susanna

Vad sägs om ett dressyrpass på tisdag? Om en vecka?

2010-07-27 @ 14:37:54
URL: http://supersus.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0