Stallpass nummer fyra!

Ja, det är inte direkt så att jag är i stallet varje dag än som ni kanske märker! Men när jag har chansen försöker jag i alla fall att åka dit och pyssla med Silvia lite. =) Som tur är har jag superbra hästskötare som hjälper mig med henne nu när jag är hemma. Ett stort tack till er!!

I går blev det i alla fall ett stallpass. Mamma/mormor följde med och promenerade med Tyra i vagnen medans jag pysslade med, och tömkörde, Silvia. Det gick lite sådär till en början när jag tömkörde. Att gå bort från stallet var inte det roligaste tyckte Silvia så ett par gånger på bortvägen ville hon vända och gå hemåt. Men efter lite trixande hamnade vi åt rätt håll och efter en stund var hon helt med på noterna! På hemvägen gick det jättebra! =) Passade även på att hänga på henne, första gången jag har hängt "på riktigt", har ju haft en annan testpilot när min mage var i vägen. Det gick jättebra och Silvia brydde sig ingenting. Snart börjar det nog att bli dags att hoppa upp! Spännande, spännande!

Kanske blir ännu ett stallpass redan i morgon! Vi får se!

Trevlig helg på er!


Börjar bli sugen att rida "på riktigt" igen också! Någon som vet hur länge man borde vänta efter förlossningen?? Kanske får låna Mirre då, om jag frågar snällt! =)

Kommentarer
Postat av: Marit

Skönt att du kan smita iväg till stallet emellanåt och perfa om nån följer med och passar lilla Tyra, då kan ju du vara lugnare :) Förstår att du längtar upp i sadeln! Snart så!

2010-01-31 @ 01:38:53
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Aramis

En tjej (kvinna) i mitt stall fick barn i augusti, jag tror att hon var uppe i sadeln efter hmm....låt mig tänka, var det 4-5 veckor... Hon rider cirka 3 dagar i veckan nu, på sin egen häst, och känner sig nog fortfarande inte riktigt "som förr" (hon gick upp en del). Nåväl :) Kul att du vill hoppa upp igen, tror att man ska lyssna på kroppen! Kramar!

2010-01-31 @ 10:50:39
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: vicky

det beror på vad man har haft för förlossning. Men har man läkt ihop någorlunda och mår bra så är det bara att rida, det känner du själv!

Löshoppning nån dag?

2010-01-31 @ 20:40:04

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0