Longering

Idag smet jag iväg en stund till stallet. Tyra fick vara hemma med sin pappa och i vanlig ordning sov hon nästan ända tills jag kom hem igen!

Började med att hämta in Silvia från hagen. Blev lite borstning innan jag sadlade. Fick bli min dressyrsadel idag! Den har hon aldrig haft förut men hon brydde sig ingenting om att hon fick en annan typ av sadel på ryggen. Sedan blev det longering. Det gick riktigt bra förutom att hon halkade ganska rejält en gång. Hon har ju inga skor än och det var en hal fläck under snön... Men det gick bra som tur var och Silvia verkade inte bry sig nämnvärt om den lilla incidenten. Jag hade dock tänkt dra ner stigbyglarna så att de skulle få fladdra lite efter sidorna men jag avstod med tanke på att jag inte ville att hon skulle bralla iväg (om hon nu hade brytt sig) när det var lite halvrisigt underlag...


Silvia i dressyrsadel - tänk när jag sitter däruppe! Jaix...


När jag var klar med Silvia ringde jag hem och frågade hur det gick med lilltjejen. Hon sov fortfarande... Så då passade jag på att mocka och fixa foder också! Och när jag ändå var i farten sopade jag ur i sadelkammaren och hörummet också! Haha, när pedant-jag är i gång åker sådant fix med av bara farten! =) När jag precis blivit klar med allt ringde pappsen, Tyra började bli hungrig! Då skyndade jag hem och vilken känsla det är att komma hem och se världens sötaste titta upp på en! Det är kärlek det!


Tyra <3
Lägg märke till mönstret på pyjamasen - hästar och hästskor! =)


Kommentarer
Postat av: vicky

till ridhuset och rida på torsdag då:)

2010-01-25 @ 21:15:08
Postat av: Aramis

Så snygg Silvia är! Blir en högrest och pampig madame! Kramar

2010-01-27 @ 15:33:28
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: vicky

Blir ridhuset vid 13.00 på torsdag, har barnvakt då. Kommer du?

2010-01-27 @ 16:26:08
Postat av: Jessica

Aramis: Silvia tackar och bockar (haha, niger kanske jag ska skriva, vill helst inte att hon bockar)! =) Jag hoppas att hon växer lite till, men jag tror också att hon kommer att bli högrest! =)



Kram kram



Vicky: Någon dag nästa vecka kanske? =)

2010-01-30 @ 14:16:02
Postat av: Elin

Å grattis så jättemycket till bebisen!..Carina berättade för mig att du fått nu. Visst är det kul att vara mamma!? hihi.. hälsningar Elin, carinas kompis du vet. =))

2010-02-04 @ 12:51:23
URL: http://enails.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0