Stallmöte och reflektion

Igår var jag till stallet för att gå på stallmöte! Självklart pysslade jag även med Silvia när jag var där. Körde min "höghöjdsträning" då jag stod på en stol bredvid henne och klappade, småhängde och viftade (för att hon ska bli van att jag är däruppe i stället för på marken) och hon blev riktigt avspänd igår trots att jag stod där. Kanske berodde det på att jag stod där under hela stallmötet! Haha! Det är kul att ha stallmöten! Alla i stallet samlas vilket är trevligt! Tyra fick presenter även denna stalldag, börjar bli bortskämd nu med alla fina saker!! Dock var hon inte själv på plats då vädret var lite väl kallt och ruggigt! Hon hade det bättre hemma i värmen hos pappsen!

Måste även skriva om en reflektion som jag har gjort. Kikar in på diverse hästbloggar titt som tätt och en sak som de flesta har gemensamt (säkerligen även min på den tiden då jag ridtränade) är att de allt som oftast beskriver sina träningar utifrån hästen. Vad hästen har gjort bra eller dåligt. Vad hästen har problem med. Vad det är för fel på hästen. Vad hästens styrkor är. Det finns dock en blogg som verkligen skiljer ut sig! Det är Emelie Brolins blogg! Hon skriver alltid om vad hon som ryttare behöver träna på och tänka på! Vad hon som ryttare gör bra eller dåligt! Hur hästarna går blir ett resultat av detta! Det är så inspirerande och verkligen värt att tänka på! Analysera dig som ryttare (både vad gäller själva ridningen samt träningsupplägg) och inte bara hästen är det råd som jag kan dela med mig av till följd av denna reflektion!! =) 



Bjussar på en bild på min underbara unge!! <3<3<3


Kommentarer
Postat av: Rosie

Så sööööt!!!

2010-02-22 @ 22:33:20
Postat av: Jennie

Hej... Inne och läser som vanligt. Kul med en bild på Tyra. Tänkte på ett av dina gamla inlägg om när man kan börja rida igen. Våran son är nu 7 månader och jag började skritta igen efter två veckor men det var inget som rekommenderades, men jag skulle säga att bara de gjort efterkontrollen och sagt att allt är oki så kan du våga dig upp igen :o)

2010-02-25 @ 08:45:35
URL: http://vickymarije.bloggplatsen.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0