Longeringspass med Silvia

Igår bar det iväg till ridhus igen! Denna gång var det dock varken löshoppning eller uppsittning som stod på schemat. Helt vanlig longering blev det, med sadel med spänd sadelgjord! =) Silvia skötte sig strålande! In i transporten gick hon utan att blinka. Sedan stod hon som ett ljus. Väntade tills jag sa att hon fick gå ut ur transporten. Sedan på med sadel. Ledde henne lite innan jag började longera. Skritt, trav och lite galopp. På med ett par inspänningar (som jag satte väldigt löst). Hur snäll som helst hela tiden! Av den rodeohästen som jag hade med mig förra rundan syntes inte ett spår! Bara att fortsätta min "höghöjdsträning", tror att det är där som det sitter... =)

Haha, var dock lite struligt när vi lastat och åkt iväg. Min supersnälla medhjälpare Therese som åkte i egen bil lyckades köra fast i snön! Som tur var gick det bra och hon fick hjälp att ta sig loss! Den här snön tycker jag dock kan ta och försvinna snarast! Längtar efter vår och sommar nu! Måste även rikta ett tack till snälla Tin som hjälpte mig på plats! =)

Nu får vi se vad som händer framöver, ett beslut har fattats av mig och nu gäller det att se vad framtiden visar!

Ha en bra helg nu!


Kommentarer
Postat av: Jenny

vilken vacker bild :)

2010-02-24 @ 15:44:04
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0