Dålig på det här...

Jag som hade tänkt att jag skulle bli bättre på att blogga här! Det gick inte så bra... =)

Det har hur som helst blivit någon mer runda till stallet sen jag skrev här sist. Har hängt på Silvia och denna gång fanns fler personer i stallet vilket betydde att jag kunde få hjälp att leda henne. Så det blev en kort promenad ute med mig hängande på ryggen! Nu måste jag snart ta mig i kragen och sitta upp! Nästa projekt som är planerat är dock löshoppning. På torsdag åker vi till ridhus (om nu vädret tillåter, här svänger vädret varje dag!). Får väl se om jag kommer upp på henne en sväng efter hoppningen, beror lite på vad Tyra tycker om saken! =)

Börjar bli trött på vintern nu också... Har försökt att longera igen men det var ingen idé, det var alldeles för halt. Tömkörning fungerar efter någon plogad väg men jag hade gärna velat träna henne i någon annan gångart än skritt (ok, lite trav kanske det blir när jag tömkör men jag är inte i bästa form och orkar inte springa med särskilt långt). Får väl egentligen inte önska bort snön innan Vasaloppet har varit (målgången är här i Mora som ni kanske vet), men så fort detta skidlopp är över hoppas jag att snön försvinner!!

Sist jag var i stallet var det tre barnvagnar där! =) Det känns bra, kommer att bli ett riktigt lekparadis där med många nästan jämngamla barn som Tyra kan leka med! Perfekt! =)

Ska försöka uppdatera efter löshoppningen så att ni får reda på hur det gick! =)


Jag och Regina, Silvias mamma
Foto: Stina Ahlenius


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0