Turbo!

Tar tillbaka allt jag sa om att det är bra med uteritter för att hästarna blir glada och motiverade! Hehe, nej då, självklart står jag fast vid det jag skrev men jag kan säga att den där piggheten verkligen tog tag i Wadesch vilket jag märkte idag när jag åter satt i ridhuset för att trimma dressyr... Första galoppen var det brall här och brall där! Hela passet var turboknappen intryckt så min taktik blev att tråka ut henne inför morgondagens pass, hehe. De stora fina travstegen fanns kvar från uteritten och i dem kändes hon fin! Men när jag skulle minska henne och jobba igenom sidorna var det värre. Red säkert 1000 halvhalter och övergångar (ok, kanske en liiiten överdrift men många var det) hela tiden med tanken i bakhuvudet att jag inte skulle fastna i handen. Ibland är det svårt med överpigga hästar; man måste komma ihåg att mjukna i handen och man måste komma ihåg att rida framåt även på dem - men det är så svårt när man egentligen vill göra tvärtom! Ok, nu kanske dagens pass låter lite värre än det var, har blivit lite bortskämd med de senaste passen då det känts så bra! Jag är jätteglad att W är en glad, känslig och framåt häst och jag är säker på att det kommer att gå bättre i morgon. Emellanåt kändes  hon dock riktigt fin även idag! Självklart kan även min dagsform ha påverkat dagens pass, samt kylan (glömde kolla vid stallet men nog tror jag att det var kallare än -20 grader idag och det är ett oisolerat ridhus).   

Återkommer med ytterligare rapport samt med en angelägen fråga till er läsare! =)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0