Uteritt!

Vilken härlig ridtur jag hade igår! Red Wadesch ute i skogen; snön hängde från träden, perfekt underlag, solen sken ovanför trädtopparna, positiv häst och -14 grader. Kylan kändes inte alls, jag var ordentligt klädd och Wadesch höll mig varm! I början var hon väldigt spänd, tvärvände vid ett tillfälle då hon såg "spöken". Hon slappnade dock av mer och mer under ridturens gång och jobbade på jättefint! Perfekt jämnt sug i handen och stora luftiga kliv - underbart! Blev även ett par galopper. En på väg bortåt, då var hon lite spänd, på hemvägen sög hon dock i riktigt bra! Vad härligt det kan vara att rida ut! Snön ger även ett perfekt underlag, hästarna blir pigga och framför allt motiverade och de får även jobba på bra i snön då de får lyfta på hovarna lite extra.

Har även jobbat med Wadesch i ridhuset sedan sist. Måste säga att det verkligen börjar gå framåt! Känner att jag börja fastna för henne, fastna på riktigt... Jag gör lätt det med de hästar jag håller på med, men vissa har lite starkare "klister" än andra... Håller tummarna att jag får fortsätta att rida henne men jag tycker att det ser ljust ut på den fronten! Har några pass inplanerade i veckan också, kul!


Kommentarer
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Så underbart härligt med en sådan uteritt... Själv får man nöja sig med komplett isgata :-/ Mindre kul med andra ord. Men tack gode gud för ridhus :) Kramar och god jul!

2010-12-14 @ 23:01:35
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Aramis: Ridhus är bra grejer det! Men kul med uteritter att bryta av med, tråkigt att ni har isgata... Ni får hålla tummarna för lite mer snö! Kram kram och god jul! =)

2010-12-14 @ 23:35:10
URL: http://dromdansaren.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0