Två pass avklarade

Häromdagen blev det som sagt ett par ridpass för mig. Först ut var Wadesch. Tyckte att hon var mycket lugnare från början och jag kunde komma till ridning ganska snabbt. Kanske lite för snabbt för jag tyckte ett tag att jag inte fick den eftergiften jag ville, visserligen glimmade hon till här och där men fick inget riktigt flyt. När jag mot slutet fick ett par ögon på mig i form av ägarinnan reflekterade hon över att jag red henne kortare än vad jag brukar. Omedvetet hade jag börjat korta upp henne mer och mer och än är det lite för tidigt för det. Längde ut tyglarna ett par centimeter och då var allting frid och fröjd igen, då kändes hon riktigt trevlig! Vilka små justeringar som kan avgöra en bra känsla, speciellt på en känslig häst! Skyller min något bristande koncentration på kylan, dock mitt eget fel att jag inte hade ordentligt med kläder på mig!

Nästa häst var Rerra. Henne har jag ridit tidigare, kanske ni kommer ihåg? Hur som helst, samma ägarinna som Wadesch, även denna en duktig hopphäst (närmare presentation av dem båda kommer). Efter lite konvalecens börjar hon nu komma igång igen och jag krävde inte mycket under passet. Tyckte ändå att det gick skapligt bra, faktiskt så tror jag att vi kommer ganska bra överens jag och Rerra. Återstår att se om vi gör det även på lördag, då blir det ett pass med båda hästarna igen!

Nu ska jag bädda ner mig. Vet inte om det var kylan eller bara en överdos av baciller någonstans (kanske båda) men jag blev genomförskyld idag! Hoppas på bättring senast till på lördag så att jag kan rida! Då ska jag ladda upp med täckbyxor, raggsockor och mössa! =) 


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0