Träningssugen!

Då var ett till träningspass med Helge avklarat! Tyckte att det gick ganska bra idag! Kom till ett ganska bra arbete snabbare än vi brukar. Han kändes även mer framåt (tills han och jag blev trötta) och smidigare! Tyckte även att vi i alla fall fick till några bra språng i galoppen! Försökte också tänka på sitsen men kan säga att när jag kom på mig själv mot slutet av passet så orkade jag inte "hålla ihop" mig själv!! Frågan är bara hur länge jag kan skylla på att jag är nybliven morsa?? Nu var det ju ett tag sen... =) Men jag har kommit på en ny sak att skylla på och det är att han är stooor! Sen brukar det ju även vara det här arbetet i början som är det jobbigaste, när hästen väl är lösgjord, har styrka och bara "går av sig själv" är det väl ingen konst? ; )

Tänkte på det där med att han är stor och att det är mycket häst att få ihop. Mirre var ju också ganska stor (men Helge är större) och han fick jag allt kämpa en del med också! Kommer ihåg en gång när Rasmus Bondergaard red honom. Han fick till honom sååå fint i traven, Mirre såg riktigt proffsig ut. Men i galoppen (där jag hade de största problemen med honom) fick även Rasmus kämpa! Han var allt lite svettig efteråt! =)

Nu får vi se om vi kan få till några träningar framöver jag och Helge så kanske vi försöker få en träningstid för Göran Liljestam (-stam Susanna, hehe) nästa gång han kommer hit till Mora!


Om jag orkade sitta såhär hela passet vore det väl ok?? =)


Kommentarer
Postat av: Karin

Hur stor är Helge då?

2010-08-27 @ 23:30:46
Postat av: vicky

säg till när du fått en tid så ska jag komma o titta!

2010-08-29 @ 21:03:40
Postat av: Jessica

Karin: Svaret på frågan kommer nog snart (se nästa inlägg)! =)



Vicky: Ska sätta ut en annons! ; ) Hehe, skämt åsido, säger till! =)

2010-08-30 @ 19:40:07

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0