Hej då Silvia!

Igår var jag iväg till Bonäs för att säga hej då till Silvia. Ett nytt hem har hittats till henne i Eskilstuna. Hon ska dock inte säljas så vem vet, kanske kommer hon tillbaka någon gång i framtiden?? Tiden får utvisa vad som händer men jag hoppas verkligen att det blir bra för henne nu och att hon får ett varaktigt hem!



Nu har jag haft några ridfria dagar och jag tror att det behövdes!! Det har varit jättekul att komma igång igen men en paus på några dagar har nu fått mig väldigt ridsugen igen! Känner mig även laddad att göra bättre ifrån mig än sist då jag kände mig lite ur form. Jag vet att jag kan bättre än så! Dels ska jag till exempel vara noggrannare med reaktionen för hjälperna, dels måste jag få ordning på min sits. Jag som har ridit så länge borde ha en riktigt bra sits kanske ni tänker. Tyvärr har jag ett stort problem och det kommer framförallt fram när jag travar och rider lätt. Det är att jag kryper ihop och blir "bockryggig". Jag blir så irriterad på mig själv att det här problemet fortfarande finns kvar och att jag måste tänka så mycket på det. Det lustiga är att ju mer avancerad ridningen blir, desto bättre sitter jag... Men det är väl så, när hästen känns lösgjord, fint framme för hjälperna osv. är det lättare att sitta korrekt! Hur tycker ni? Som tur är har jag ofta fått höra att jag sitter bra från midjan och neråt vilket såklart är bra, det är bara det där "räta upp dig" som jag alltid måste tänka på (och lite andra småsaker) =)! Har ni någon speciell grej som är er "akilleshäl"?

Bild ett: Dålig sits under förra ridpasset med Helge.
Bild två: Betdligt bättre sits under ett träningspass med Mirre.

Nu får vi se när nästa träningspass blir... =)

Kommentarer
Postat av: Marit

Hoppas det blir bra för Silvia och som sagt vem vet du kanske får arbeta med henne igen i framtiden! :)



Ja sitsen har vi väl all problem med, bara att jobba på dagligen och jag håller med det är mycket enklare när hästen går bra att sitta bra själv:) Jag vill också bli lite rund i ryggen och när jag försöker tänka på det så blir jag bara spänd...har en höger hand som oxå gärna åker bak. Tur att jag har Nina som är så noga med sitsen hela tiden! :)

Kram kram

2010-08-15 @ 23:27:44
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Kristin Ö

Hej är inne o kollar lite:) va kul att du kommer igång igen:) Själv har jag varit hos Mads hela helgen o tränat just på min sits:)Hans tips är alltid de samma sits träning på lina:) Kämpa på vi syns Kram

2010-08-16 @ 12:28:21
Postat av: Maria

Ja, nu håller vi tummarna för att allt går bra för Silvia! Tänk att sitsen alltid är ett dilemma... & visst är det sant att när hästen går dåligt och man behöver sin sits som bäst då är den som sämst:( Tipset från mig är att filma ibland & så fokusera på blicken för då följer resten av kroppen med :)

Kramiz

2010-08-16 @ 21:22:57
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fin blogg! ska tipsa om boken spänst och harmoni - i ryttarens sits. finns här http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153431987



Den är verkligen jättebra och finns oändligt mycket tips på alla olika sitsproblem. Jag har fått en helt annan kännsla i ridningen efter läst den.

2010-08-17 @ 20:27:31
Postat av: Susanna

Den här veckan har jag jäääättestressigt men nästa veckan får du jättegärna rida om du vill =)

2010-08-17 @ 22:00:33
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Jessica

Alla: Tack för era kommentarer! Det kanske är så att sitsen faktiskt är något som man kommer få lov att träna på oavsett hur mycket man rider/hur länge man ridit... Den kan alltid bli bättre! =) Tack för tipsen också!

2010-08-19 @ 22:45:04
URL: http://dromdansaren.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0