Ur form...

Idag har jag ridit Helge igen. Vi kämpade på även idag, kändes som han hade handbromsen i så jag försökte väl mest få honom fram till handen. Jag kände dock att jag själv inte var i riktigt bra form idag samtidigt som jag känner att jag har svårt att orka hålla ihop allt när det tar emot lite. Då tappar jag sitsen, kryper ihop och blir lite för orolig i handen själv... Nästa gång ska jag prova med ett par sporrar, kanske hjälper till att få lite bättre reaktioner på skänkeln, gillar inte när jag känner att jag bara sitter och nöter... Då kanske jag orkar lite bättre också!  Jag skyller dock inte på hästen! Han kan inte bli kvickare, starkare och smidigare över en natt, det får komma en bit i taget! Hur som helst börjar han komma ihop lite mer och börjar arbeta mer med ryggen vilket är bra! Det är bara det där sista motståndet som jag väntar på att ska släppa så att det blir lite lättare att "finrida". Men det kommer, det är jag säker på! 

Nu, god natt!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0