Träningsvärk!

Japp, idag har jag träningsvärk... Hade lite träningsvärk redan igår efter passet med Rerra. Sedan red jag Helge igår och kan säga att jag idag känner mig allmänt stel lite överallt! Känns i magen när jag hostar också... =) Härligt! =)

Ridpasset gick ganska bra. Med Helge är det grundjobb som gäller (precis som med Rerra), att få honom att sträcka ut i sin överlinje, få igång motorn (bakdelen såklart), få honom mjukare och smidigare - allt jobb för att stärka honom och bygga upp honom inför framtida utmaningar! Det är så viktigt att grunden blir rätt, går aldrig att fuska där om man vill se resultat! Igår hade nog även Helge lite träningsvärk från dagen innan då han gått en hoppträning så jag fick kämpa lite för att få honom mjuk och dit jag ville ha honom (haha, kämpa på honom kan vara bara att sitta helt stadigt när man rider lätt - han skjuter ifrån så när han travar att det känns som att när man hinner rida lätt två gånger på en "normal" häst har man på Helge hunnit med en gång...). Mot slutet tyckte jag dock att han kändes helt ok! Ska bli spännande att se hur den där hästen utvecklas (om Susanna vill att jag ska fortsätta rida honom vill säga, men det verkar så iaf). =) 

Snodde återigen en bild från Susannas blogg, utan att fråga... =)


Jag och Helge


Kommentarer
Postat av: Susanna

För det första: Du får ta vilka bilder du vill =) Och för det andra så vill jag självklart att du fortsätter rida honom! Kan du något till veckan som kommer?

2010-08-06 @ 17:44:07
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Jessica

Susanna: Då fortsätter jag att sno bilder från din blogg då! =P



2010-08-09 @ 21:01:09
URL: http://dromdansaren.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0