På G igen efter vilovecka! Häst utlånas!

Förra veckan hade både jag och Silvia vilovecka. Ägarna var hemma och fixade allt i stallet och då passade jag på att vara ledig, tyckte att det passade bra med tanke på att Silvia såg lite oren ut på löshoppningen.

Igår var jag dock i stallet igen och kollade Silvia. Såg ingenting av orenheten när vi sprang med henne så planen är att köra några pass med henne igen denna vecka. I morgon tänkte jag tömköra och på torsdag blir det löshoppning igen. Sen tänkte jag försöka få tag på lite hjälp till helgen så ska vi se om jag kanske kan ta mig upp på henne! Måste ju jobba på lite nu om hon ska bli inriden innan sommaren! Jag hoppas dock inte på för mycket. Hennes energi (hon är SÅ laddad varje gång jag ska arbeta med henne) och min begränsande tid kan göra att vi inte lyckas... Men jag ska göra ett försök i alla fall!

Hann med en tur till stallet även idag men det blev bara stallpyssel idag. Som jag sagt tidigare tycker jag att det är rogivande att stå och mocka! Blev därför mockning till två hästar idag. Dels Silvia men även till Norpan. Kanske ska passa på att annonsera lite vad gäller Norpan:

Norpan (No Regrets) är ett sto på 7 år (har för mig att hon är 7 i alla fall). Hon är helsyster med Regina som jag red tidigare (e: Regazzoni, ue: Gibraltar). Hon är dock en betydligt lugnare häst än vad Regina var!! Hon är även väldigt trevlig att hålla på med - en jättesnäll häst! Nu har hon varit halt en tid (har vilat sedan jul ungefär) men hon är nu friskförklarad och ska sättas igång igen! Ägarna skulle inget hellre vilja än att hitta någon som vill ha hand om Norpan! Ett stort plus är om hon kan stå kvar i det stall där hon står nu. Finns det någon som är intresserad? Du får en fin häst att ha som din egen men det blir betydligt förmånligare ekonomisk än att köpa/äga en häst själv! Du måste dock vara ansvarstagande, ha god ridvana och tid att lägga ner så att Norpan får den bästa omvårdnaden! Hör av dig till mig, genom bloggen eller om du redan har mitt tel.nr om du är intresserad!


Norpan (inte den bästa bilden men den enda jag hade på henne)


Kommentarer
Postat av: Marit

Tack för grattis! Ja det var roligt att han skötte sig så pass i andra klassen!

Var och kollade på alla "era" hästar igår, jättekul att se dem i verkligheten har ju läst så mycket om dem! :) De var fina allihopa!

Skönt med lite påsklov för dig, nu är det bara att ta nya tag med lilla Silvia! :)

2010-04-13 @ 13:36:12
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Elisabeth

Hej!

Tyckte att det lät intressant med hästen Norpan. Maila mig gärna så berättar jag mer om vem jag är. Mvh Elisabeth

2010-04-16 @ 22:00:13
Postat av: Annika

Hej!

Vi hämtade hem Norpan till vårt stall i går. Verkar jättesnäll och go. Kan du berätta lite om henne, t ex vad hon kan i dressyr resp hoppning? Har hon tävlat någon gång och vad rekommenderer du vi gör eller inte gör?

Hälsningar,

Annka

2011-02-28 @ 09:45:43

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0