Sen sist...

Som vanligt här på hästbloggen duggar inläggen glest! Men här kommer hur som helst en liten uppdatering vad som hänt sedan sist i den hästrelaterade delen av mitt liv! =)

Förra fredagen var vi som sagt och löshoppade. Silvia var pigg och glad men tyvärr syntes det ganska tidigt att hon rörde sig lite väl kantigt. Hon växer för tillfället vilket kan vara en bidragande orsak till detta... Jag vet inte om det berodde på det eller på att hon trampade snett eller liknande men efter en stund såg hon oren ut så löshoppningen fick avbrytas. Ingen fara verkar dock vara skedd. Hon verkar lite bättre nu och hon är inte öm eller svullen någonstans.

Trots detta passade vi på då min syster var här i lördags att sitta på henne lite. Det blir ju enbart skritt än så länge. Silvia var supertaggad när vi började så jag trodde nästan inte att det skulle gå att komma upp. Men syrran kom upp och bra gick det!! Kul att den biten går framåt!

Sedan dess har Silvia dock fått vila. Har bara blivit lite pyssel med henne. Idag ryckte jag manen på henne så nu ser hon ut som en häst igen! =) En riktigt fin sådan!

Något mer som hunnits med är även att jag varit och kikat på Helgehästen som jag var och red på här tidigare. Det var en duktig tränare som satt på honom och han såg riktigt trevlig ut! Ska bli spännande att se vad som händer här framöver gällande honom! =)

Knäppte lite bilder när jag var i stallet idag. Lyckades bl a fånga den här lille krabaten på bild:



Här syns han lite bättre, haha:

Silvia i nyryckt man:


Rumpan börjar dra iväg (Mirre i bakgrunden):


Det var allt från mig för den här gången! =)

Glad påsk på er!


Kommentarer
Postat av: Natalja

Glad påsk på dig också!!

Kram kram

2010-04-02 @ 16:01:04
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Hon blir vackrare för var dag! Glad påsk på dig med! Kramar

2010-04-04 @ 12:42:48
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Susanna

Ja vi kan väl boka in något nästa vecka? Annika tränar ju Helge på torsdag sen ska Marie-Louise hoppa på söndag. Jag hör av mig =)

2010-04-05 @ 16:21:34
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: Ewa

Vacker häst! Och söt liten råtta - vi har stallet fullt av såna också och visst är de söta, men bara när de inte äter upp sadelluddet eller man hittar dem i havretunnan... ;-)

2010-04-27 @ 19:04:07
URL: http://saraconnemara.wordpress.com

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0