Uppsittning nummer två!

Igår red jag Silvia för andra gången! Även det här passet gick bra! Det började dock med att hon var superladdad, hon kunde bara inte stå stilla när jag skulle spänna sadelgjorden. Fick lov att släppa ut henne på linan och longera några varv innan jag ens kunde spänna åt och släppa ner stigbyglarna. Efter att detta till slut var gjort och efter att hon fått springa av sig ytterligare några varv på linan började träningen. Kom upp i sadeln relativt snabbt. Hängde ett varv innan jag satt upp. Väl uppe tycker jag att det än så länge går jättebra! Hon var riktigt lugn när jag satt där uppe och Elmer som hjälpte mig från backen kunde gå längre och längre ifrån. Igår låg fokus på att jag skulle få henne att stanna och gå framåt med hjälp av mina hjälper. I början förstod hon inte riktigt men efter några gånger med start-stopp gick det strålande! Nästa steg är väl att jag ska kunna rida ännu lite mer "själv" och sen är det trav som gäller! Blir uppsittning inom några dagar igen, nu tränar vi på innan betet! =)


Trots hennes fina hoppteknik ska det bli dressyrhäst av henne hoppas jag! Den där dressyrhalsen ska byggas på! =)


Kommentarer
Postat av: vicky

jaha hon blir kvar?

2010-04-24 @ 22:16:39
Postat av: Anonym

Otroligt fin häst =) Hoppas att allt går bra!

2010-04-25 @ 11:24:57
URL: http://louisebohman.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Hej!

Löshoppningen gick sådär, lite spänd och lite dålig bjudning. Har just läst igenom reglerna för 3 års testet och har inte bestämt mej. Går ut den 3dje så jag har den här veckan på mej. Ska iväg tisdag el onsdag till tins ridhus, vill du med? Nej jag har inte fått lösen!

2010-04-26 @ 21:07:53
Postat av: Jessica

Louise: Kul att du tycker det! =)

2010-04-26 @ 22:41:19
URL: http://dromdansaren.blogg.se/
Postat av: vicky

Hej!

Jag var lite otydlig, menade tisdag el onsdag nästa vecka! Lutar åt onsdag. Den här veckan har jag fullt upp m GW!

2010-04-27 @ 19:55:43

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0