Nr. 3...

I går satt jag på Silvia för tredje gången (tro om det blir sjätte eller sjunde gången totalt). Tyckte dock att det gick lite bakåt igår... Allt gick bra, kom upp i sadeln och skrittade runt ett tag. Försökte koppla bort min hjälp från backen mer och mer och fortsätta från gången innan med att ge kommandon från mig uppe i sadeln. Hon blev dock väldigt spänd då! Visserligen var hon väldigt spänd redan från början igår. Gången innan var hon pigg men det verkar fungera bättre när hon är det mot när hon är spänd... Eftersom hon inte blev bättre genom att bli mer avslappnad under passet avslutade vi dock innan något gick snett. Bättre att fortsätta en annan dag när det känns bättre!

I morgon blir det annan träning med henne, då tänkte jag jobba henne från backen lite. Tror att det är bra att varva med lite annat emellanåt. Vill inte att det ska bli för mycket för henne men vill samtidigt fortsätta lite till nu innan betet för att få henne att känna sig tryggare. 

Haha, det här med att rida in unghästar känns inte som min grej riktigt men jag hoppas verkligen att allt ska flyta på nu! Längtar tills hon är inriden och det börjar gå att rida "på riktigt" (om den dagen nu kommer)...

 


Tänk om det kunde se ut såhär någon gång i framtiden (in my dreams, haha)!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0