Ett lyckat tömkörningspass!

Jag önskar att jag hade en bild på Silvia från igår för då såg hon faktiskt ut som en riktig häst! Haha! Hon hade benskydd på sig för första gången (vita och det gick utan att hon brydde sig) och jag hade även bytt träns på henne. Sedan när jag tömkörde syntes det att hon börjar förstå vad det går ut på! Hon gick i form i både skritten och traven (mestadels). Sen var underlaget så pass bra att det även blev lite galopp. Där var det dock lite si och så men det är ingenting vi tränat konsekvent på tidigare. Där är jag för tillfället bara glad om hon tar kommandona och kan hålla galoppen en liten stund.

Ett riktigt lyckat pass!

Kommentarer
Postat av: Marit

Roligt att det gick bra! Tror det är viktigt att jobba dem mycket från backen, så de verkligen förstår kommandona och kan slappna av ordentligt där. Ta det lugnt med uppsittningarna gå inte för fort fram då kommer det oftast bakslag, bättre att ta det lite försiktigt. Såklart ska du fortsätta hoppa upp och sitta på henne, men kanske inte göra så mycket mer förrän hon är mer nöjd med att du sitter där... Tycker ni är jätteduktiga! Är ju svårt när de blir lite spända och man känner sig osäker... Är så skönt att jag kommit över unghäststadierna med mina nu och kan rida mer normalt med båda. Höll ju på så som du gör nu med Max förra året, det går fort framåt sen! :) :) Kram

2010-04-28 @ 13:13:49
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Jessica

Marit: Tack så jättemycket för tipsen! Ser verkligen fram emot när detta stadie är över och ridningen kan börja! Kram

2010-04-29 @ 20:07:58

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0