Morgonstund har guld i mund!

Morgonpassen i stallet är de pass som tar längst tid, men det är även de passen som jag gillar bäst! Först får man ett glatt bemötande från de hungriga hästarna och utfodring står såklart överst på listan över saker att göra när man kommer på morgonen. När hästarna står och äter brukar jag passa på att lägga på täcken på dem som ska ha det. Brukar även hinna med att fixa lite matbuttar och liknande medan hästarna äter klart. Sedan leds alla hästarna ut i hagen.

I morse fick dock Silvia stå kvar inne då jag hade lite planer för henne. När hon hade ätit upp sitt hö ställde jag ut henne på stallgången medan jag mockade. Sedan blev det pyssel med henne där innan vi begav oss ut för lite tömkörning! Gick bra, hon lär sig snabbt!

Silvia är jättelugn och snäll att ha kvar inne i stallet ensam men när jag väl leder ut henne igen till hagen och kompisarna brukar hon börja "gnägga" litegrann. Grejen är att hon inte riktigt kan gnägga, hon låter så himla roligt! Måste försöka fånga det på film någon dag så ni får höra! Haha!

Sedan, när man är klar med sitt morgonpass i stallet så kan man känna sig nöjd hela dagen och veta att man kan använda tiden även till andra saker än hästar. Hur underbara de än är och hur roligt man än tycker att det är att vara i stallet så behövs tiden även till andra ibland!! =)


Inte lätt att knäppa kort på en häst som är sååå nyfiken och som alltid vill komma fram och hälsa!

... men ibland lockar gräset mer!

Ibland är det där gräset godast på just en enda liten fläck!!

Kommentarer
Postat av: iana

Vilken makalöst vacker fux färg hon fått!!!

2009-09-06 @ 21:37:37
URL: http://snostjerna.blogg.se.se
Postat av: TereseErica

Fin blogg du har! Har du haft en bra helg förresten?

2009-09-07 @ 10:39:51
URL: http://tereseerica.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker också att det är mysigt att ta morgonpasset i stllet. Så fridfullt & mysigt att gå omkring & pyssla & fixa i sin egna lilla värld... Verkligen avslappnande! Samt som du säger, man har hela dagen kvar framför sig sen till annat!



Kram kram :)

2009-09-07 @ 12:52:06
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: emilia

fina hästar! :)

2009-09-07 @ 20:37:03
URL: http://eemilian.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack så mycket! :)



Kram kram

2009-09-08 @ 16:06:07
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Natalja

Va vita strumpor dom har! Har du använt Ariel ; )



Söta dom är som ska äta samma gräs alla tre, hi hi

kram kram

2009-09-08 @ 21:50:55
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Aramis

Så snygg hon är!! Ser redan riden ut - välmusklad som en äkta dressyrpålle :) Kram kram

2009-09-08 @ 23:44:27
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Iana: Ja hon är så fin sååå! =)



TereseErica: Tack! Jag hade en trevlig helg, tackar som frågar! =)



Emma: Tycker att det är så mysigt! Speciellt när man har mkt tid på sig! Fast när jag tänker efter så är kvällspassen inte så tokiga heller, när hästarna står inne och tuggar på sitt kvällshö - myyys! =) Kram



Emilia: Tack! Tycker också att de är riktiga finingar, allihopa! =)



Natalja: Hehe, japp, Ariel vittvätt! =) Nej då, ska inte ens ta åt mig äran... Är nog så vita pga att de går i väldigt fina hagar utan lera eller annat gegg, bara gräs!!



Aramis: Tack, gillar henne skarpt själv! Hoppas verkligen att hon även blir en äkta dressyrpålle under ryttare!! Men att hon redan nu ser ut som en kanske jag ska se som ett gott tecken! Den fina muskulaturen kommer nog av att de går ute mycket i stooora hagar! Kram

2009-09-09 @ 20:48:58

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0