Gårdagen samt hästskötarannons!

Gårdagen
Loppet igår för Jajje gick inte speciellt bra. Han såg dock kanonfin ut på värmningen men tyvärr blev det galopp innan startbilen ens släppt fältet. Jättesynd och vad det beror på att det blev så ska jag låta vara osagt. Dock så satt en ny kusk i sulkyn, kanske kan ha haft med saken att göra??? Hur som helst, bara att ta ny tag och se fram emot nästa start istället!

Silvia hade jag lejt bort så jag var "hästledig" igår. Fick dock hoppa in lite som hästskötare till Jajje, trackade ner honom och lindade benen... =) Men i Bonäs var jag inte alls. Tänkte ändå på lilltjejen och har en liten present med till henne idag. Fanns en hästsportbutik vid travbanan så jag köpte en supermjuk borste som jag tror att hon kommer att gilla!! Morötter ska hon också få!


Hästskötare?
Passar nu även på att slänga ut en liten fråga till mina läsare i Mora med omnejd: Finns det någon som är intresserad av att vara skötare på Silvia?? Med det menar jag om det finns någon som kan hjälpa mig ett par dagar i veckan med den vardagliga stallskötseln, dvs. mockning, fodersättning. Så småningom vill jag dock att denne person ska ta ett allt större ansvar och under, låt oss säga ett par månader (då bebisen anlänt) ha fullt ansvar för Silvia, dvs. skötseln jag beskrev dagligen + pass i stallet. Självklart då även skötsel av Silvia, utbildningsbiten kommer dock fortfarande att ligga på mitt ansvar. OM någon är intresserad eller vill veta mera är det bara att höra av sig till mig, alternativt skriva en kommentar till detta inlägg med kontaktuppgifter (jag godkänner då inte kommentaren så andra kommer inte att kunna läsa era uppgifter)...

Kommentarer
Postat av: Emma

Svar: Det ska bli riktigt skönt att åka utomlands i vinter, behöver lite värme efter den här kylan ;)



Tråkigt med Jajje, nya tag till nästa lopp! Hoppas du hittar någon bra skötare till Silvia.



Kram kram

2009-09-14 @ 19:58:44
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Jennie <3

Tack Jessica!

Jo det är så himla mysigt att få höstboa lite hemma =)



Synd med Jajje,men de kommer fler gånger..bättre lycka nästa gång =)



Hade Silvia stått här i Nusnäs hade jag gärna hjälpt dig med lite stallpyssel i vinter,men nu står hon lite för långt bort.Saknar nästan stallpysslet mer än vad jag saknar ridningen..haha=) Va så mysigt när man hade häst hemma att man fick va ute i stallet och pyssla,speciellt om mornarna.



Hoppas du hittar nån bra tjej som kan hjälpa dig.



Kram

2009-09-14 @ 20:32:55
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Maria

Ska bli riktigt kul att prova Mirre! Helena ska rida för Göran på lördag. Hoppas du hittar ngn duktig tjej till Silvia, annars får vi lösa det på något sätt - jag är inte omöjlig=)

2009-09-15 @ 14:19:32
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Emma: Precis, bara att ta nya tag! Hoppas jag med på en skötare. Hade varit skönt! Får se hur det går! =) Kram



Jennie: Nu laddar vi för nästa start som är om en vecka! Kanske går bättre då?! Synd då att Silvia inte står lite närmare! Hade varit kul! Förstår att du saknar stallpysslet, jag tycker också att det är mysigt bara att stå och mocka eller fixa i stallet!

Jag får leta vidare!! Kram kram



Maria: Då får du ladda upp honom inför träningen då! =) Skönt att veta att det kanske löser sig även om jag inte hittar någon... Känns lite svårt att både föda barn och ha pass i stallet, haha!! =)

2009-09-15 @ 19:29:19

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0