Uppdatering!

Lite dålig uppdatering ett par dagar nu, jag vet. Tänkte faktiskt uppdatera igår men då var blogg.se inte på humör...

Har iofs inte hänt så mycket de senaste dagarna. Har pysslat lite med Silvia som vanligt. Blev bland annat en promenad med henne igår, med sadel och träns på förstås. Märkte även när vi provade hänga på henne i helgen att hon nog tyckte det var lite läskigt när någon var lite ovanför henne snett bakom. Så igår ställde jag mig på en stol i stallgången, vid sadeln, och klappade henne på båda sidor på halsen, tryckte lite på sadeln och pratade osv. Hon kollade lite skeptiskt på mig i början och spände sig lite, men hon stod blickstilla och efter ett tag verkade hon tycka att det var ok att jag stod där. Tror att jag ska köra på så ett tag tills hon slappnar av helt och tycker att det är helt ok innan det blir dags för "hängning" igen. Frågade faktiskt Emelie Brolin om några råd och hon svarade att man absolut inte ska ha bråttom och att det är bättre att man backar ett steg tillbaka om hästen verkar stressad istället för att forcera. Det är så lätt att något som går fel i början följer med hästen även upp i vuxen ålder. Annars verkade det som att jag är på rätt väg. Silvia har alltid blivit mycket hanterad från backen även om jag ökat på med det arbetet nu. Det är så himla roligt också!! Nu har Silvia varit en ängel att hålla på med, kanske inte är lika roligt om man har ett litet monster, vad vet jag... Men jag märker att hon verkligen litar på mig och att hon försöker att förstå allt jag säger! Superkul!!

Kan även meddela att Regina har det bra! Hennes nya familj verkar jättenöjda med henne och verkar ge henne det bästa omhändertagandet! Det känns jättebra!! Kommer att åka och hälsa på dem i höst så då får ni en mer utförlig Reginauppdatering!

(Till er som frågat mig om hjälp: SORRY att jag inte hunnit med! Först skriver jag ut här i bloggen att nu kan jag ju hjälpa till med andras hästar, sedan hinner jag inte med ändå! Men jag har er i åtanke ska ni veta!) 


Bjuder på en bild på Silvias stallkompis, hennes moster - Reginas helsyster: Reggie
(fotograf är ägaren)


Kommentarer
Postat av: Sara

Fin bild på Reggie!

2009-09-02 @ 11:02:03
URL: http://stickis.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad roligt att Regina har fått det så det bra! :) Fin bild på Reggie var det också!



Kram

2009-09-03 @ 08:16:05
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Maria

Fin bild! Jag "stal" den och la ut den på min blogg oxå=). Håller med om att morgonpassen i stallet är bäst - när man väl har tagit sig upp ur den varma sängen vill säga:) Kramiz

2009-09-03 @ 19:29:11
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Vicky

Bra att backa! Glömde tala om att jag stått på en pall i boxen ett tag när jag borstat och pysslat och "hängt" men inte släppt pallen om du förstår vad jag menar. Så att man tränar att våra "ovanifrån" och att man rör sej. Oftast är det det dom blir rädda för...............så skulle jag skriva når mer som försvann! God natt!

2009-09-03 @ 21:41:42
Postat av: Jessica

Sara: Hon är en riktig liten skönhet, Reggie! =)



Emma: Det känns jätteskönt! Hade knappast kunnat blivit bättre! =) Kram



Maria: Stjäl den du! =) Kram



Vicky: Precis, verkar inte vara själva tyngden som är problemet, utan mer misstänksamheten att någon rör sig "ovanifrån". Ska fortsätta med jobbet i stallet! =)

2009-09-04 @ 11:43:30

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0