Det blev en liten uppdatering ändå...

Ok, nu har det enbart gått en vecka sedan jag "slutade blogga" men det har redan hänt lite saker som jag tyckte var värda att uppdatera er om! =) Eller rättare sagt, mina kära vänner i stallet tyckte att jag skulle skriva om gårdagens träningspass med Silvia så, here it comes!

Började igår med att borsta, sadla och tränsa Silvia. Allt det är hon ju van vid och det är aldrig några problem. Sedan ledde jag ner henne till en av hagarna där jag drog åt sadelgjorden, drog ner stigbyglarna och började longerade henne. Skritt och trav i båda varven. Detta var andra gången hon longerades och första gången med stigbyglarna nere. Och hon var så snäll! Travade bara på runt mig. Stannade väl och "gnäggade" (hon kan ju knappt gnägga) några gånger precis i början men när hon väl kommit igång så flöt det på bra! Nöjde mig ganska snabbt, drog upp stigbyglarna och ledde henne till stallet. Där hängde snälla Therese på henne. Detta har vi gjort förut och det har gått bra. Men då kom Maria och Reggie tillbaka från sin ridtur och vi tänkte att nu går vi och möter henne. Visst, tyckte Silvia och knallade på, med Therese hängande på ryggen! Inga problem alls! Hon fick även hoppa ner och hänga igen ett par gånger till innan vi gav oss. Silvia kunde inte brytt sig mindre!

Haha, det fanns representanter för nästan alla stallets hästar på plats och alla var så glada och berömde Silvia för att hon var så duktig! Är så kul med alla trevliga människor i stallet och jag trivs som fisken i vattnet!!

Känns skönt att komma igång lite med Silvia nu, har en känsla av att det kommer att gå smidigare vid "den riktiga" inridningen i vår då. Jag kommer ju även få lov att ta en paus med henne några månader i vinter och då känns det skönt att man iaf har kommit en liten bit på väg! Sedan har jag ingen brådska, allt får ta den tid det tar. Men då målet är treårstestet så är det ändå vissa saker som jag önskar att hon klarar av tills dess, men om det inte skulle gå, då hoppar vi testet. Är hur som helst jätteroligt att hålla på med henne!! Och hon verkar glad över att få vara helt i centrum ibland!!

Så, nu fick ni en liten uppdatering från mig trots allt, ifall att ni är inne här och kollar ibland. Får se när nästa inlägg blir, ska som sagt försöka att hålla er uppdaterade under hösten om hur det går med Silvia! Dock så blir det nog inte så många inlägg men ni får hålla tillgodo med dem som bjuds! =)


Kommentarer
Postat av: Vicky

Kul att det går bra! Löshoppning i morgon?

2009-09-22 @ 18:57:20
Postat av: ylle

Det låter lovande. Jag tror att det är bra att göra just så små men viktiga saker tidigt i hästens liv. Går det så där bra som för er så blir det viktiga byggstenar senare!!!

2009-09-24 @ 09:24:57
URL: http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Det kan nog vara smart att låta henne "vila" lite i inridningen under vintern så det får smälta in liksom också :P Många har ju så bråttom att det är sjukt!

2009-09-24 @ 21:12:37
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ylle: Håller med! Hellre många små steg där allt får ta sin tid istället för att "chocka" hästen när den är äldre! =)



Linda: Ja, ibland känns det som man ligger i lä och då tycker jag ändå att vi har kommit en bra bit på väg! Som Ylle säger: de små stegen är viktiga inför framtiden! Men ändå handlar det inte om att hästarna ska kunna allt redan vid 2 års ålder! Och som du säger, en viloperiod där allt får "sjunka in" är nog bara bra! =)

2009-10-02 @ 14:43:01

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0