Senaste nytt!

Tro vad som har hänt sen senast jag skrev? Silvia har fått några fler pass, bland annat har hon varit i ridhus och blivit longerad och så har hon blivit tömkörd i skogen. Det absolut roligaste är det sistnämnda. Hon älskar att få komma ut i skogen och jag tycker att hon är duktig i tömmarna. Hon kan stanna, komma igång och svänga utan problem! Har också travat lite (men jag orkar inte springa så långt) och det har också gått bra, hon har sett så fin ut i traven från min plats bakom henne på backen! Jättekul! Det har också varit lite mer hängning på henne och det har också gått bra.

Som jag sagt förut så är det lite svårt att veta vad hon "borde" kunna nu, men med tanke på det aktuella läget är jag ganska nöjd med det som vi hunnit med hittills! Sedan kommer (förhoppningsvis) den "riktiga" inridningen ske i vår. Vad spännande det ska bli första gången jag sitter däruppe!!

Annars växer magen och mår bra! Packa hö är det som börjar ta emot mest, annars fungerar de flesta stallsysslor bra fortfarande! Måste säga att jag har haft tur som mått så bra vilket gjort att jag haft möjlighet att hålla på med hästarna hela tiden! Det har visserligen inte blivit någon ridning på slutet men det hade nog fungerat fortfarande om än i begränsad omfattning. Förhoppningsvis kan jag även fortsätta ett tag till med alla stallsysslor. Den stora dagen börjar dock närma sig med stormsteg, nu är det snart bara två månader kvar!!

Hoppas att allt är bra med er kära läsare också, ni som fortfarande hänger med mig trots att det är långt mellan uppdateringarna!


Silvia


Kommentarer
Postat av: MondayGirl

Vad fin hon är!!!

Kram

2009-10-14 @ 08:54:04
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: Aramis

Så fiin hon ser ut! Vad hon har "mognat" sedan sist jag såg henne på bild :) Blir säkert en kalashäst det där! Spännande med bara två månader kvar nu :) Blir väl lagom till julafton ;o) Kram kram

2009-10-14 @ 11:59:28
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: vicky

Gud va spännande och skönt att du mår bra!

2009-10-14 @ 20:43:15
Postat av: Natalja

Klart vi följer dig!!

Skönt att höra att allt är ok och vi håller tummarna att det förblir så : )

Åh va vuxen Silvia har blivit!

Ha det så bra. Kram kram

2009-10-15 @ 21:44:25
URL: http://latin.bloggagratis.se
Postat av: Marit

Vad duktiga ni är! Kul att tömköra i skogen! Kul att få lite rapport och höra hur det går med både Silvia och magen:) Trevlig helg!

2009-10-16 @ 19:12:49
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0