En till uppdatering!

Egentligen har jag inte så mycket att skriva,  har inte hänt så mycket sen senast! Men det är fortfarande ett gäng som är in här och kikar regelbundet så tänkte uppdatera lite ändå!

Silvia har tagit det ganska lugnt sedan förra inlägget. Lite pyssel har vi väl hunnit med och ett löshoppningspass som gick bra kan också bockas av. Men annars ganska lugnt då jag har hur mycket som helst att göra i skolan för tillfället och har svårt att hinna med innan det är mörkt ute, iaf på veckorna! Usch, mörkret kryper sig verkligen på nu, tidigare och tidigare... Snart tror jag ändå att det ska lugna ner sig i skolan så lite mer arbete med Silvia ska jag nog hinna med innan vintern!

Annars tror jag inte att det gör något att hon har tagit det lugnt. Hon går i en stooor hage hela dagarna med två kompisar som hon kan busa med! Sedan växer hon även så det knakar, rumpan har dragit iväg en bra bit! Nu är den träningen som jag gör med henne inte så "ansträngande" utan det är mer huvudet som får jobba (möjligtvis att löshoppningen är mer actionfylld). Men ändå...

Det enda är väl att när jag håller på med henne är hon sååå nöjd! Hon älskar verkligen att få uppmärksamhet och att vara i centrum! Måste säga att jag tycker om henne mer och mer för varje dag och jag önskar att det kommer fungera bra med bebis och unghäst så att jag kan behålla henne! Det är såklart min förhoppning! Sedan önskar jag även att hon kommer att passa som dressyrhäst, men det får tiden utvisa. Hyggligt bra dressyrstam har hon i vilket fall!

Haha, rensade bland lite papper för ett tag sedan och hittade då det här tidningsurklippet! Det handlar om distriktsträningarna för Rasmus Bondergaard. Känns kul att vi hade en ordinarie plats där! Det var riktigt bra träningar och jag kommer ihåg att just denna träningen var speciellt lyckad för mig och Mirre!

Längtar (!!!) tills jag åter sitter på en häst som jag kan träna och tävla för fullt på!!  

Kommentarer
Postat av: Marit

Svar: När jag fick Max förra hösten hade förra ägaren suttit in honom och "ridit" i skritt och trav utan ledare. Lite väl tidigt tycker jag, men det var väl bara några varv antar jag. Tyckte det räckte mer än väl så under vintern gjorde han inte mycket (inte lätt heller häruppe utomhus med en oskodd unghäst). Gick väl någon liten promenad och löshoppade någon gång i ridhus. Hoppade upp på honom i stallgången någon gång, bara så han inte skulle "glömma" hur det var. På sommaren satte jag igång med longering, även inspänd efter ett tag + tömkörning och sedan mer och mer ridning men bara ca 15 minuter (fortfarande). Det beror ju på vad man tänkt oxå, 3-årstest för stora hästar innefattar väl även att man visar dem under ryttare om de får tillräckligt med poäng? Då måste man ju såklart rida in dem tidigare... Med Ivan gick ju allt långsammare för han var så känslig... men han har ju kommit ikapp så jag tycker absolut inte man behöver ha någon brådska! De måste få tid att utvecklas, men det är säkert bra att man pysslar med dem ofta såsom du börjat. Det kommer att bli jättebra med Silvia om du också kommer igång på våren. Kul med lite uppdateringar här ibland:) Hoppas du och magen mår bra! Kram!

2009-10-02 @ 21:50:59
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Aramis

Åhhh en riktig kändis är du ju :) Fin bild! Kram kram :)

2009-10-03 @ 14:57:12
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0