Pyssel med täckesutprovning

Idag blev det en liten pysseldag med Silvia. Efter att mockning och annat "daglig-göra" var klart ställde jag ut Silvia på stallgången och började prova ut täcken till henne. Ett skaltäcke har hon på sig ute varje dag eftersom det har varit så ostadigt väder under hösten, tycker att det känns onödigt att hon ska stå och bli blöt. Men hon har ännu inte fått haft något fodrat täcke då det inte varit kallare än max ett par minusgrader på mornarna. När det blir kallare och riktig vinter kommer hon dock att få gå med ett fodrat täcke. Det som hon hade förra vintern har hon dock växt ur. Men idag provade jag som sagt ett annat täcke, ett gammalt horsewaretäcke (12 år gammalt som jag hade på Totte, det ser dock fortfarande väldigt fräscht ut och står emot kyla och väta otroligt bra! Horseware har de bästa täckena!). Känns lite onödigt att köpa nya täcken innan hon har växt klart... Hur som helst kunde hon ha täcket, stl 145. Liiite stort kanske men det satt ändå där det skulle! Vad stor tjej hon börjar bli!! Provade även ut ett par gamla innetäcken som leder bort fukt som hon kan ha i stallet om hon är blöt eller riktigt frusen. I vanliga fall står hon dock utan täcke inne. Nu är täckesbehovet täckt för den här vintern!! Nästa vinter kanske det börjar bli dags att köpa lite nya, fina täcken. Vi får se!! =)

Blev även en rejäl rykt samt ryckning av manen på tjejen idag. Hon blev så fin så!! Glömde dock att föreviga detta på bild, har "legat av mig" lite nu när jag inte bloggar så mycket längre. Glömmer bort att dokumentera... =) Blir inte lika mycket jobb med henne längre heller, dels har jag blivit osmidigare och dels är det även svårare att hinna med att göra någonting innan det är kolsvart ute. Jobbar för fullt med mitt examensarbete för att det ska hinna bli färdigt och det går såklart före (inte före daglig skötsel men före träning, ni förstår)! Kvällsturer till ridhus känns även som ett ganska stort projekt för mig numera men någon löshoppning till hade jag tänkt hinna med innan jul och "ankomst". =) Annars blir det vila för tjejen så får vi sätta igång igen framåt februari (?)/ mars (?) - någonting, när jag känner mig redo!


Tänk när jag åter får se denna vy uppifrån en hästrygg! Längtar!


Kommentarer
Postat av: Marit

Tack! :) Ja Ivan är en pärla!!! Tänk vad mycket en ridbar och positiv häst gör!



Du ska se att du snart sitter på hästryggen igen:) tänk vad tiden går fort...snart är du klar med studierna och snart har du en liten hos dig! Spännande!!!



Min lilla gula han går utan täcke så han är världens lurv nu... men han vilar ju ändå och vid riktigt kallt eller blött väder så får han såklart ett litet täcke.



Kul att du slänger in ett litet inlägg här då och då så man vet att du/ni mår bra!!! Kram

2009-11-13 @ 11:57:19
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0