Tillbaka från hästledighet!

Oj, nu var det verkligen längesedan jag skrev här! Någon kvar?? =)

Tack för era kommentarer till förra inlägget, som ni förstår läser jag dem (när jag godkänner dem), tyvärr har jag varit lite dålig på att svara på dem... Men de uppskattas ska ni veta!

Förra veckan var jag helt hästledig! Jag hade även enbart en uppgift att göra i skolan så veckan blev lugn vilket var skönt. Sedan avslutades veckan med en helg i Sthlm! Där hade vi det jättebra!

En tanke när vi åkte dit var att vi skulle hälsa på Regina. Tyvärr har det blivit lite problem där så ett nytt hem letas nu till henne... Det känns jättetråkigt, jag trodde verkligen att det skulle bli bra för henne där! Nu är det så att jag inte är ägare till henne och som läget är just nu kan jag tyvärr inte engagera mig att ta hand om henne igen. Skulle jag åkt och hälsat på henne vet jag inte om jag hade klarat av att låta bli, det hade även blivit jobbigt att se henne igen nu när jag inte vet vad som kommer att hända med henne, därför lät jag bli att åka... Jag hoppas verkligen att allting löser sig på bästa sätt för Regina!! Sen kanske jag ska nämna att det är inget fel på den skötsel hon har fått utan det handlar om att de helt enkelt tyckte att hon var för svår...


Foto: Owe Eriksson

När jag skulle till stallet igår var jag hur som helst jätteglad över att jag skulle få träffa hästarna där igen! Första stoppet blev dock i ridhuset där jag hade lektion för mina två stallkompisar Helena (på Mirre) och Sara (på Reggie). Båda hästarna och ryttarna skötte sig väldigt bra, Mirre blev finare och finare under passets gång och Reggie glimmade till vid flera tillfällen, hon är en riktig skönhet att titta på! Har haft någon lektion även för ett par veckor sedan och det är riktigt roligt att komma igång med lektioner igen! Speciellt nu när jag inte rider själv, då får jag istället behovet stillat av att hjälpa andra från backen! 

Efter lektionen åkte jag till stallet och möttes av en gnäggande Silvia och en underbar hästdoft! Har ni tänkt på att om ni inte varit i stallet på några dagar så luktar det mer häst när ni kommer tillbaka? I alla fall tyckte jag att det doftade underbart!! Blev lite pyssel i stallet med mockning, fodersättning och såklart gosande och pyssel med Silvia.


Nu står Silvia med baken närmare kameran vilket gör att den ser större ut! =) Men hon är högre bak så större kommer hon att bli!


Så här trött blir man efter att matte har pysslat med en! =)

Magen fortsätter att växa och den blir inte lättare att bära runt på kan jag lova! Men jag och bebisen mår bra vilket gör att jag kör på i stallet ett tag till! Har svårt att hålla mig därifrån! =)

Hoppas att allt är bra med er också!

Kommentarer
Postat av: MondayGirl

Jag tycker också att hästar luktar så gott!

Det var jättekul att ses!

Kram

2009-11-03 @ 10:25:10
URL: http://mondaygirl.se
Postat av: Emma

Roligt med lite update här också! :)

Vilken roligt bild längst ner på Silvia- hihi...



Kram kram

2009-11-04 @ 09:06:52
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Aramis

Hoppas verkligen att Regina får ett hem där man kan ta tillvara på hennes talang! Förstår ju att hon är en riktig pärla den där damen. Det är ju oftast de lite "svårare" hästarna som har de bästa talangerna :) Härligt att vara tillbaka i stall igen - kan bara hålla med dig! Kram kram

2009-11-04 @ 11:37:37
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

MG: Ja, visst gör de!! Men du är ju "gammal" hästtjej också och då är det något speciellt med hästdoft!! Det var jättekul att ses! =) Kram kram



Emma: Hehe, visst blev den lite rolig?! Börjar faktiskt sakna den här bloggen mer och mer. Nu har jag den ju kvar, men har inte så mycket "hästigt" att skriva om... Om det hinns med kanske den kommer igång med full kraft så småningom! =) Happy honeymoon!! ; ) Kram kram



Aramis: Det är min förhoppning också men jag börjar tvivla på att det kommer att bli så... Tyvärr... Hon ÄR svår men med tanke på att det gick framåt under tiden som jag hade henne så borde det finnas hopp!! Men den gången förra vintern som hon skulle få ett nytt hem fungerade det inte och inte heller denna gång... Så det ser inte så ljust ut tyvärr... Kram kram

2009-11-07 @ 10:23:40

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0