Kort tid kvar nu! (och hopphäst??)

De senaste dagarna har jag tillbringat mer tid i stallet än på länge! Det har varit roligt men det börjar även kännas att det faktiskt tar lite på krafterna när jag gör något "extra". Snart börjar det nog bli dags att varva ner och kanske lägga stallet och hästarna åt sidan för ett tag men liiite till klarar jag nog av! Några veckor till med pass i stallet och mockning ska jag nog fixa! Problemet är väl att jag ofta vill göra mer! =)

I söndags hade jag ett flertimmarspass i stallet. Jag hade bland annat utsläpp, mockade och fixade till Silvia och Reggie, pysslade lite med Silvia, städade i foder/sadelkammaren, smörjde min sadel mm. Det var jättemysigt att pyssla i stallet! Jag hade god tid på mig (saker och ting tar liiite längre tid nuförtiden) och allting kändes bra!

Igår blev det också ett roligt stallpass då jag och Maria tog oss iväg till ridhus och löshoppade Silvia och Reggie. Vi började med Reggie och hon var jättefin. Hon har så bra galopp och taxerar super så hindren tog hon sig över lekande lätt! Sedan var det Silvias tur och även hon gjorde bra ifrån sig! Hon hoppade 1,20 enkelt! Jag stod och nästan blundade (dressyrryttare ut i tårna) och trodde att hon i alla fall skulle tveka men hon bara flög över! Vi hade som tur var en hoppryttare på plats som var den som vågade höja och som kunde se till att allting såg bra ut, ibland behöver man som feg dressyrryttare lite hjälp!! Tack för det! Silvia verkade även nöjd och glad och det känns bra att vi tog oss iväg! Dock känner jag att lasta i och ur hästar, bygga hinder och löshoppa efter att först ha mockat och fixat samt haft insläpp av stallets hästar tärde på krafterna något. Nu var Maria så snäll att hon gjorde det tyngsta jobbet, hon fick nog lite träning på köpet igår! =) Jag tror ändå att det här var sista turen till ridhus med Silvia det här året. Möjligtvis att jag åker iväg någon mer gång om jag har total full service, bekväm har man blivit! ; )

Idag blev det en betydligt lugnare stalldag. Min snälla sambo var med och packade hö (jobbigaste vardagssysslan för min del) och alla extrapåsar blev också fyllda så nu slipper jag det momentet i några dagar! =) Mockningen klarar jag dock bra själv! Sedan hade jag insläpp men flera av hästarna var redan inne så inte heller detta var särskilt betungande idag! En lyxstalldag!

I morgon har jag inget pass i stallet, ska bara dit för att mocka och pussa på Silvia - lyxigt! Sedan blir det en lektion för mina kära stallkompisar, det ska bli kul!!

Tänk, snart är det enbart 5 veckor kvar innan beräknad förlossning! Tiden har gått otroligt fort och jag känner mig väldigt förväntansfull! Längtar efter den lilla nu! =)


Foto: Krister Larsson
Silvias fina mamma Regina som jag hoppas ska få ett bra hem...


Kommentarer
Postat av: Maria

Visst var de duktiga våra pållar! & träning fick vi oxå:). Vi ses ikväll!

2009-11-18 @ 14:06:22
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: vicky

att det är en hopphäst har vi sett för länge sen! Vi kanske ska byta?

2009-11-18 @ 21:54:51
Postat av: Jessica

Maria: Ja, jätteduktiga! Och ni var jätteduktiga igår! Reggie såg jättefin ut! =)



Vicky: Hehe, njaa, vill nog ha kvar Silvia... ; ) Får väl bli hoppryttare annars då!

2009-11-19 @ 09:01:49
Postat av: Aramis

Så härligt att du mår så bra och har lyxen att hålla igång med stallverksamhet så länge! Spännande med kommande äventyr för dig :) Följer dig! Kram kram

2009-11-25 @ 10:14:31
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: annie

Vilket fint kort du har på din blogg. Kul att hitta flera hästbloggar. Första gången jag är in på din.Men kommer tillbaka. Passar på att önska gott nytt år!


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0