Lite gott och blandat!

Sorry för dålig uppdatering! Vart tar dagarna vägen egentligen?? Börjar med en liten uppdatering om vad jag har pysslat med de senaste dagarna!

Regina har fått två pass på banan. I förrgår när jag red så kändes det att jag hade fuskat i lördags, hade lite att jobba på... Därför blev det ett ganska långt pass men jag tyckte att jag fick igenom henne ganska bra till slut. Dock så gillar jag inte riktigt när tiden drar iväg när man rider. Men samtidigt så har jag svårt att avsluta ett pass innan det känns ok... Hur gör ni? Och hur länge rider ni när ni har ett "normalpass"???

Igår trodde jag att hon skulle vara mkt bättre men jag provade ett nytt bett då (tredelat med fasta ringar) vilket hon tyckte var lite konstigt. Hon lyckades knöla över halva (?) tungan över bettet vid något tillfälle så lite bökande var det. Men mot slutet av passet så gick det bättre! Tänkte rida med det även idag, men då blir det nog ett lite lugnare pass. Planerar att skritta ut och eventuellt avsluta med några minuter på banan...

Nu längtar jag till på fredag då jag ska rida för Göran igen! Hoppas att hon sköter sig då! Vore så kul att visa lite framsteg!

Sedan så har jag även varit i Bonäs och pysslat med Silvia. Igår lade jag på en sadel, satte på träns och sedan tog vi en liten promenad. Detta var andra gången med sadel och första gången hon rörde sig med en sadel på och gissa vad? Hon var supersnäll!! Inte en konstig min mer än att hon gärna ville kika lite på den konstiga saken som låg på ryggen! Duktiga, duktiga tjej!


- Vad var det där för konstig sak som ligger på min rygg och som spänner under magen??


Sedan så upptäckte jag att Djurtandvårdsklinikens tips faktiskt ligger ute på deras hemsida. Så det är bara att kika in där om ni vill veta mer om vad de säger om betsling!

Kommentarer
Postat av: Gitte

Wow, vilken duktig och begåvad tjej.

2009-05-12 @ 14:25:36
URL: http://www.nissebus.bloggagratis.se
Postat av: Aramis

Själv är jag väldigt konsekvent med mina ridpass - det vill säga: jag slutar när hästen går bra! Är det efter 15 minuter eller efter 60 minuter - spelar faktiskt ingen roll (såvida hästen mår bra och inte visar tecken på ohälsa vill säga :)). Såååå söt och otroligt gó Silvia verkar! Rena rama drömhästen! Lycka till med träningen på fredag :) Kram kram

2009-05-12 @ 15:55:07
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Natalja

Va duktig hon är, lilla drottningen : )



Hoppas träningen går bra! Kramis

2009-05-12 @ 22:41:27
URL: http://latin.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Söta goa Silvia!!! :o)

2009-05-13 @ 17:21:19
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Marit

Skönt att Silvia verkar vara så lugn och snäll!



Lycka till på Görankursen!



Kram

2009-05-13 @ 22:20:40
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0