Flyttlasset kommer snart att gå hemåt!

Nu har jag bestämt mig för att flytta Regina tillbaka till Bonäs den första juni. Det är dock med dubbla känslor som jag gör det. Det är helt underbara ridvägar där, hagarna är jättefina, det ska bli skönt att ha båda hästarna i samma stall mm. Men jag är även lite orolig hur det ska bli med ridningen. Nu när det börjar gå framåt så är det såklart min önskan att det ska fortsätta på samma sätt även när jag flyttar henne. Grejen är bara att det inte finns någon ridbana och Regina är inte den lättaste att få att arbeta avspänd ute i skogen. Träningen kommer att vara efter ridvägarna i skogen, förhoppningsvis så går det även att rida i någon hage, sedan så går det såklart att åka till ridbana med transport. Men det kommer inte att bli riktigt på samma sätt som på ridklubben... Men jag hoppas såklart att det även kommer att fungera bra i Bonäs! Och jag har ju ytterligare en månad på mig att trimma henne på ridklubben! 

I dag red jag ut i Bonässkogen i sällskap av Maria och Reggie. Jag kan ju säga att Regina var minst sagt pigg! Dock så fanns det en anledning till det då hon har fått vila i två dagar. Det funkar inte riktigt på damen... Helst ska hon gå i princip varje dag! Hon var snäll hur som helst men det gick inte att jobba henne på ett avspänt sätt. Dock så har jag lärt mig vid det här laget att det är så efter vila så jag var beredd på det innan!

Nu blir det ytterligare två dagars "vila" men dessa dagar innefattar transport till och från Norrköping samt tandläkarbesök så kanske är hon lite mör ändå efter dessa dagar. Håll tummarna att allt går bra nu hos tandläkaren! Jag uppdaterar om resan så snart jag kan! =)

Jag kan verkligen förstå att hästarna trivs och blir lite extra glada i Bonäs:




Tänk när hagarna blir gröna!
Förutom att hagarna är stora så har de även sjöutsikt! Lyxigt värre!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, ibland e karlar allt bra att ha =). Hoppas allt går bra hos tandläkaren!

2009-05-03 @ 10:08:24
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Natalja

Vilka hagar!! Inte konstigt att hästarna trivs där : ) Förstår att det blir lite knepigt utan paddock men man överlever.



Kram kram

2009-05-03 @ 15:17:36
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Marit

Härliga hagar!

Skönt ändå på sommaren och ha hästarna "hemma" då går det ju faktiskt att jobba dem ganska bra ute ändå. Låter klokt, kan ju vara skönt för Regina och dig nu när ni kommit en bra bit på väg. Hoppas det gick bra idag med rotfyllningen... Vore skoj att se en film på Reginas rörelser:-) Krma kram

2009-05-03 @ 19:08:52
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Emma

Hoppas att ni hittade vägen & att det går bra hos tandläkaren!



Kram kram

2009-05-03 @ 19:37:24
URL: http://spirans.blogg.se/
Postat av: Aramis

Vilken härlig hage! Och värsta utsikten! Hoppas tandläkarbesöket gick smärtfritt! Kram kram

2009-05-05 @ 00:43:51
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0