Sommarskor!

Idag har hovis varit hos båda flickorna och hälsat på! Regina fick nya fina sommarskor och Silvia fick lite finputsning! =) Det är så skönt när det är nygjort, skorna sitter perfekt och hovarna ser så fina ut som de kan göra...


Silvia skötte sig strålande idag!! Dock så var hon väldigt fundersam över vad hovis egentligen höll på med och kollade konfunderat bakåt...
Vackra Silvia!!

Hovis var även "barnvakt" så han hade med sig den här sötisen:



En laika-valp...



... som tyckte att det var väldigt roligt att leka med rep!!

Jag passade även på att rida en stund på banan innan det var dags för skoning. Jag kände mig som en påse **** (pga förskylningen) men det fungerade ok ändå! Regina var lite stel i början men hon mjukade upp ganska bra efter en stund. Det var dock ett av få pass som hon känts lite seg, inte Reginastyle direkt men hon var faktiskt lite motig idag i början. Kanske resan känts av mer än vad jag trott?? Hur som helst så kom hon igång ganska bra mot slutet så i morgon är hon nog fin!

Kommentarer
Postat av: Marit

Åh vad härligt med sommarskor, håller verkligen med dig om att det känns bra när hästarnas hovar är nyfixade. Min hovslagare kommer på söndag!

2009-05-08 @ 20:10:48
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Susanna

Hmm, kom att tänka på att vi red på Kråkbergs ishockeyplan ibland när jag red hos Marianne och Per. Kanske går att göra det fortfarande? Är ju perfekt att värma upp dig och trava av hem =)

2009-05-08 @ 21:28:54
URL: http://sannaaah.blogg.se/
Postat av: Daniel

Mina vovvar vovvehälsar!

2009-05-09 @ 03:00:54
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Aramis

Sötaste vovven :) Kanske vårvärmen gör Regina lite småseg? Rigoletto blir i alla fall supertrött när värmen kommer :-P I alla fall trött när han ser vita dressyrstaket, ha ha :) Ha en fortsatt skön helg! Ps. Så sööööt Silvia är! Kram kram

2009-05-10 @ 00:09:09
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0