Sjukdom och hästar

Som ni säkert alla vet så är sjukdom inget hinder när man har hästar! Oavsett om man har feber eller känner sig jätterisig så måste man till stallet för att mocka, göra iordning mat, ta ut eller in hästar, fodra osv. För tillfället är jag dunderförskyld men som sagt, det är inget hinder! Igår var jag en sväng både till ridklubben och Bonäs trots detta. Som tur var hade min underbara sambo åkt och mockat på båda ställena utan min vetskap så det slapp jag iaf! Han är så snäll! Så jag klarade mig undan med lite foderfix på ridklubben och foderfix och insläpp i Bonäs...

Idag har jag planer på att även röra på Regina lite. Tandläkaren tyckte att hon kunde ta det lugnt ett par dagar men sen var det bara att köra på igen! Den trasiga tanden ska alltså inte vara någonting som hindrar ridningen, tur var väl det! Så longering hade jag tänkt mig idag!



En bild tagen hos tandläkaren. Regina var så snäll (även innan hon fick lugnande)!

Kommentarer
Postat av: Agneta Johansson

HEJ!

Det var roligt att hitta din sida!!!! Det var ett tag sen vi sågs, om du inte kommer i håg mej så är det jag som hadde Verdi o Berta. Jag jobbade på ridskolan i både Mora o Orsa som intruktör ett tag. Jag har nu sålt både Berta o Verdi o köpt mej ett halvblod som nu är 6 år o hingst. Han är förvisso lite för stor men är väldigt lättriden (1,80)jag köpte honom som 3 åring o har ridit in honom själv. Jag rider för en otroligt duktig tränare här nere (Helene Wannert)från Örebro hon har hjälpt mej mycket. Du verkar ha några fina hästar hoppas vi syns på någon tävling framöver. Jag har debuterat LA med han i år, men han har fått nått knäppår i år så vi får se va de blir haha. Men ha det så bra o hälsa din syster Jenny från mej.



Kram Agneta

2009-05-07 @ 14:05:18
Postat av: Sofi



Nej, det gäller att hålla sig frisk när man har hästar. Skönt att du fick lite hjälp.

2009-05-07 @ 14:06:03
URL: http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen
Postat av: Natalja

Åh vilken snäll sambo du har!! Håll hårt i honom, såna växer inte på trän ; )



Krya på dig. Kram kram

2009-05-07 @ 21:40:48
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Marit

Har skrivit svar på min sida angående Hagen-ponnyerna, men jag antar att Maria har berättat lite oxå:)



Stackare som är sjuk men som sagt hästarna måste ju skötas ändå, verkligen snällt av din sambo!



Skönt att du kan fortsätta med Regina ändå trots tänderna, är ju bra nu när du verkligen har kommit på rätt väg! Kram kram

2009-05-08 @ 17:35:50
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0