Ninaträningen...

Idag hölls träningen inne i ridhuset då regnet öser ner här! Jag kan inte påstå att passet började så bra. Eller rättare sagt - framridningen gick åt skogen! Då Regina var så fin igår så tänkte jag att kanske att hon var redo för att jag håller i ett spö när jag rider. Det tyckte dock Regina var en riktigt dålig idé! Ingen häst vill väl veta av ett spö men Regina hatar verkligen dessa pinnar! Undrar om något har hänt i hennes historia... Hur som helst så förstod jag att det inte skulle gå så jag lade ifrån mig pinnen.

Efter några minuter in på passet så hade hon dock glömt att matte var så elak att hon tänkt rida med spö och när hon väl kom över det så blev hon riktigt fin! Tyckte att jag hade henne fin i formen och hon klev på riktigt bra i traven! Fick henne även riktigt härlig i galoppen! Nina är verkligen en superduktig instruktör och jag fick åter igen massor med hjälp med sitsen! Det är ju där man påverkar hästen så självklart måste man börja med att rida rätt innan man ser resultat! Något rätt måste jag hur som helst ha gjort eftersom Regina var så duktig idag!
 
Regina blev även liknad med en formel 1 bil. =) Nina trodde även att hon skulle bli väldigt känslig för hjälperna, bara hon accepterar arbetet som jag kräver och förstår vad jag menar. Det låter positivt!

Det var jättekul att rida idag!!



=



Sen så vill jag även uppmana alla er som läser bloggen till en sak!! Ge blod!! Just nu råder det blodbrist i landet och att ge blod kan rädda liv!! Läs mer...


Kommentarer
Postat av: Marit

Verkligen rolig läsning!:)



Nu ska jag åka och jobba, verkar segt på valpfronten...

2009-05-26 @ 20:25:59
URL: http://dressyrwelsh.zoomin.se
Postat av: Aramis

Så härligt att ni fick ett så lyckat pass! Det är lycka när det går så bra :) Så sööööt hon är! Kram kram .)

2009-05-26 @ 20:59:12
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Natalja

Klart hon är en formel 1 bil!!

Hi hi, Latin har tidigare liknats vid en diesellastbil utan styrservo! kramis

2009-05-26 @ 22:59:08
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: iana

Det är ju så härligt när man får flyt i ridningen någon gång!

Grande var helt makalöst underbar att rida igår, hoppas att det håller i sig tills på torsdag då vi ska rida för Annika Norén! :)

Sen är det dags att börja trimma med dig som coach, om du vill alltså...

Önskar att jag kunde ge blod, men jag måste ju äta järn och B12 hela tiden pga dåliga värden, så mitt blod är nog inte så mycket att ha...

(får inte lämna)

Vi ses snart!

Kram

2009-05-27 @ 10:49:31
URL: http://snostjerna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0