Alla "mina" hästar...

Fick en fråga om hur det egentligen ligger till med alla hästar som jag skriver om här i bloggen, vilka har jag ägt, ridit tidigare osv och jag kan förstå att det kan vara förvirrande. Därför tänkte jag tydliggöra vilka hästar det egentligen är som jag skriver om här i bloggen. =)

Följande hästar har samma ägare men det är inte jag. Dock så är det jag som har tagit hand om dem och tränat dem som om de vore mina egna:

- Mirre (e: Amiral, ue: Favorit). Honom hade jag hand om i ca 6 år. Det sista året hade jag honom i Bonäs (stallet utan ridbana), innan det hade jag honom på ridklubben. Honom har jag tävlat tom medelsvår på och han är en häst som ligger mig varmt om hjärtat. Förra sommaren tog en annan tjej över honom. Det händer att jag fortfarande rider honom  någon gång ibland. Han står nu åter på ridklubben.


Mirre och jag.


- Regina (e: Regazzoni, ue: Gibraltar). Henne började jag rida direkt efter Mirre (slutet på förra sommaren alltså). Hon kändes som en kul ny utmaning. Henne har jag haft i Bonäs fram tills nu. Vi tränade på under hösten men efter ett tag så kände jag att jag inte riktigt hann med och hon utvecklades inte riktigt som jag hade hoppats på (troligtvis beroende på bristande träningsmöjligheter/tid och på tandproblemet som ni säkert läst om redan). Så hon åkte i december iväg till en tjej som ville köpa henne. Det blev dock inget köp så efter två månader kom hon tillbaka till mig. Hon hade inte gått något när hon var borta så därför har jag fått börja om lite med henne. Nu har det känts som att vi har fått lite av en nystart och det behövdes nog. Nu är jag laddad att fortsätta träna henne, speciellt nu när jag har lite bättre träningsförhållanden.



Regina och jag


- Silvia (e: Silvano, ue: Regazzoni). Silvia är en unghäst, 2 år, och hennes mamma är Regina. Silvia tar jag hand om och har gjort sen hon var ett halvår. Hon står i Bonäs.

 
1: Silvia som ettåring
2: Silvia som tvååring


När jag ändå håller på så kan jag nämna att den enda häst som jag har ägt själv var Totte (e: Traumdeuter, ue: Akzent II), eller Traumtänzer som han egentligen heter. Det är efter honom som bloggen är uppkallad då Traumtänzer betyder Drömdansaren. Ni kan läsa mer om honom i det äldsta inlägget under kategorien "Om Drömdansaren". 

Jag kan även nämna att Regina har två helsyskon (som andra personer tar hand om). Den ena är Norpan som Regina nu går i samma hage som. Och den andra är Reggie, som hon har gått med i Bonäs.

Haha, hoppas att jag inte gjorde er mer förvirrade utan istället lite klokare! =)

Kommentarer
Postat av: Aramise

Ja men nuuuu så har det klarnat :) Taaack för den fina och noggranna beskrivningen - nu kan jag sluta grubbla :) Så fina de är alla tre, speciellt Mirre :) Lycka till med Regina och Silvia :) Kraam

2009-03-11 @ 15:52:11
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Åh nu hänger även jag med.

Mirre är jättefin! ja, Regina är inte dum heller.

2009-03-12 @ 21:15:17

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0