Poäng hit och poäng dit...

Jag har tänkt på en sak vad gäller poäng när man tävlar. Vad är egentligen bäst: Att man får, låt oss säga 65% när man tävlar genom att man har toppar och dalar. Några saker som är lite sämre som man behöver jobba på och några saker som man är riktigt bra på! Eller att man ligger jämnt genom hela pogrammet med sexor och sjuor på allt.

Vad hade ni uppskattat mest?

Jag har varit med om båda delarna. Ponnyn Maja som jag tävlade på och Totte var lydiga hästar som gjorde allt man bad dem om. Totte hade även lite extra att ge om energin fanns men de där riktiga höjdarpoängen uteblev (även om vi har fått några 8:or här och där). Dock så kunde vi klättra lite i klasserna pga att han var just lydig och några vinster/placeringar fick vi också då hans pogram oftast var jämna. Mirre och andra sidan hade sin styrka i traven. Vi har faktiskt fått en 9:a!! Men galoppen var han svagare i vilket gjorde att poängen dalade lite där. Nu kan jag egentligen inte riktigt jämföra dem emellan då de är så olika hästar och då jag tävlade i olika klasser på dem. Men jag kan säga att jag uppskattade båda hästarna på tävlingsbanorna om man ser till de klasser som varje häst var bäst i! 

Så, vad tycker ni är värt mest?? Jämnhet eller superbra-mindre bra programpunkter? =)


Sen finns det ju dem som har topp-poäng på allt... Det är såklart drömmen att vara där en dag...
(bild)

 Haha, märks det att jag är tävlingssugen eller??? =)

Kommentarer
Postat av: Aramis

Jag personligen föredrar en häst som flashar till lite då och då - hellre med några få missar och några rejäla blänkare :) Det andra känns mer mediokert på något sätt :-/ Kram :)

2009-03-14 @ 00:06:01
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: vicky

Det beror nog på vad det är för häst och vilket program. Jag fick en 9a med Primona i skänkelvikning en gång men sen kunde hon plötsligt bara fatta ena galoppen(Römärr) och då va det i lagklass då är det ju roligare att vara jämn......Ää va rörigt det här blev!

2009-03-14 @ 14:36:44
Postat av: Mia

Alltid trevligt med en lydig häst & att göra jämna program, men i längden tycker jag det känns mer utvecklande att ha en häst som verkligen toppar till det i bland och så några svagheter att jobba på - känns mer motiverande att träna då...

2009-03-15 @ 14:42:22
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: ylle

Jag måste nog hålla med Aramis och Mia om att det kan vara mer motiverande om man flashar till i några punkter och har andra (dalar) som man jobbar vidare på, med sikte på att alla punkter ska bli toppen... men (ha ha) själv var jag glad om jag och min fuxige trakhenergosse stannade kvar på själva dressyrbanan under hela programmet (snacka om låga mål!)

2009-03-16 @ 06:19:42
URL: http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0