Några ridturer...

Dags för en liten uppdatering kanske? =) Börjar med gårdagen...

Igår stod det uteritt på schemat och för en gångs skull så var det inte snöstorm! Dock så undrar jag hur jag tänkte när jag planerat in uteritt efter två dagars vila? Det blev en skritt och trav-runda och det kändes verkligen som att Regina gick på glödande kol! När det snötäckta underlaget dessutom förvandlades till svart asfalt en liten bit så trodde Regina att hon skulle ramla ner i avgrunden om hon gick där. Men efter lite mild övertalning så trotsade hon avgrundsmonstren och satte hovarna på den farliga asfalten, skakandes i hela kroppen! Så spänd och tittig brukar hon faktiskt inte vara så det berodde nog mer på överskottsenergi än knasigt beteende. Några steg (4 kanske?) i traven kändes även kanonfina! Sådana steg gör att jag fortsätter kämpa för om jag kan få kontroll på hästen så att man kan visa de stegen när man vill - då kommer det att bli bra, riktigt bra....

Men, idag var det tillbaka till verkligheten. Blev ett pass i ridhuset. Det började lite sådär med en något flamsig Regina men sista halvan av passet är jag ändå nöjd med! Fick en mycket bättre eftergift idag än vad jag har fått tidigare. Men det är fortfarande mycket kvar att jobba på... Men får ta en sak i taget så får vi se vad som händer!

Nu laddar vi inför Göranträningen på fredag!


Hur kommer vi över till andra sidan?

Kommentarer
Postat av: vy

Du skulle nog ha varit med på ett hopp pass igår iaf!

2009-03-30 @ 12:51:51
Postat av: Aramis

Åhh härliga sommar Så skönt med fyra härliga steg :) Sådant kan man leva lääääänge på :) Nästa gång är det tio, sedan 20... och sedan är det alltid :) Kram

2009-03-30 @ 20:03:05
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0