Dagens ridpass...

Idag blev det som sagt en ridtur med Regina inne i ridhuset. Detta trots strålande solsken ute... Men har man bestämt sig för att träna så har man... =)

Förutom att vi under ridpasset hade ett något för friskt tempo (underdrift!) så är jag ganska nöjd! Damen var med andra ord superpigg men hon skötte sig helt ok ändå! Jag har en plan på hur jag ska rida henne: med mycket känsla och mycket tålamod! Den känslan säger mig för tillfället att ett övertempo får jag nog ta såhär i början, hellre det än att det blir tjafs och bråk (hon är ju ett sto!). Sen får jag hoppas att det blir mer reglerbart efterhand som hon kommer igång och blir starkare... Jag har även märkt att hon är grymt känslig för vikten samt att hon lyssnar ganska bra på rösten.

Planen är nu ännu ett pass inne i morgon, sen blir det vila på lördag!



Nu är ni väl trötta på alla bilder på mig och Regina, så jag bjuder på en pion istället, fotograferad av mig. =)


Kommentarer
Postat av: Maria

Va avis jag är på dig med ridhus! Fast iofs e det ju rätt najjs att rida ute när solen skiner... Vilken fin bild - kanske idé att göra canvastavla av!

2009-03-12 @ 20:30:23
URL: http://lillymia.blogg.se/
Postat av: Aramis

Åh ja det var en vacker pion :) Så skönt att det gick fint första ridpasset på nya stället. Ja men visst är det roligt att stå i ett stort stall där det alltid är mycket folk i rörelse! Man blir ännu mer peppad än vanligt :)

2009-03-13 @ 00:28:03
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0