Ett litet inlägg till...

Hade verkligen inte tänkt blogga idag men jag kunde inte låta bli!! =) Måste bara berätta att Regina kändes kanonfin idag! Hon var superhärlig att rida, bara flög fram men på ett avpänt och balanserat sätt! Vi red ute i skogen på de underbara sandvägarna.


Efter att ha blivit inspirerad av Aramis och Latin så gjorde jag en liten film när jag skrittade hemåt. Tyvärr så lyckades jag inte få in filmen i datorn, kan inte med min mobil riktigt... Får ta med mig digitalkameran någon dag i stället...

Efter att jag var klar i stallet åkte jag till veterinärstationen för att köpa ett fodertillskott som hovslagaren rekommenderat. Enzion hette det och ska enligt honom fungera väldigt bra på  många hästar. Hoppas att det funkar på Regina också, hon har lite dålig hovkvalitét. Lovar att rapportera om hur det verkar när hon ätit det ett tag.

Någon som provat detta??

Sista häststoppet för dagen blev på betet där Silvia och Passion går. De verkade verkligen må jättebra!!


Silvia och Passion

Nu sticker vi snart, har ni inte hunnit läsa vart än så kika in det förra inlägget!! =) So long!!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Enizon har fungerat bra på många hästar i min närhet som haft dåliga hovar. Förhoppningsvis fungerar det lika bra på din häst!



Sv: Vad roligt att du tycker det. Ja, det är ju verkligen så att övning ger färdighet. Och tur är väll det, annars skulle nog kvaliten på både hästar och ryttare vara riktigt, riktigt dålig om man tänker lite mer "allmänt".



Kul att du hittade till min blogg, och nu har jag ju även hittat till din! Som jag skrev till Aramis, alltid roligt att hitta nya hästbloggar. :)

2009-06-05 @ 14:55:42
URL: http://www.dressyrbloggen.se
Postat av: Susanna

Va? Har de asfalterat den? Hm, tja det var ju många år sedan jag red där iofs.

Det gick bra! Helge var jättespänd i början och sen blev han trött men Annika tyckte han var en fin modell och att han nog kunde bli fin med muskler och så. Så tyckte hon han hade taktmässig och fin trav. Får väl se om det blir dressyrpålle av token tillslut =)

2009-06-05 @ 21:32:03
URL: http://sannaaah.blogg.se/
Postat av: Aramis

Så härligt att det gick så fint idag! Ser fram emot en trevlig skrittvideo från Reginas rygg :) Ha nu så härligt på "semestern" och lycka till i loppet :) Kram kram

2009-06-05 @ 23:50:27
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: vicky

har ni vunnit allt som går att vinna? Passion och Silvia mår hur bra som helst!

2009-06-07 @ 21:58:07

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0