Gårdagens hästeri...

Gårdagens hästeri gick bra! Silvia är en pärla att lasta och köra. Än så länge har hon gått rakt in i transporten utan att blinka varje gång jag har lastat henne. Så duktig tjej! Sedan står hon som ett ljus (om nu inte matte gör bort sig och bromsar för hastigt eller svänger för fort, då trampas det runt lite tills hon hittat balansen igen. Som tur är händer det inte så ofta... =).

När vi kom fram ledde vi hästarna ner till betet som låg en liten bit bort. På vägen dit fick vi även lov att passera en liiiiten bro som Silvia tyckte var ganska läskig. Men som vanligt så höll hon sig ändå lugn och efter lite lirkande gick hon över. Älskar verkligen hennes temperament, hoppas att hon kommer att fortsätta vara som hon är nu även i framtiden! Då kommer hon nog att bli en riktigt trevlig häst!

Betet var stort och fint med både öppna ytor med bete och med skog som de kan söka skydd i. Tror att de kommer trivas bra där! Det såg ut så igår i alla fall!

Tyvärr så var jag en dålig bloggerska igår då jag glömde kameran i bilen! Så inga bilder tyvärr... Får knäppa lite kort när jag åker dit nästa gång istället...

Regina blev det en longerpass med. Hittade en hage som var perfekt till det jobbet! Hon var dock inte så superladdad som jag trodde att hon skulle vara, värmen och allt gräs kanske tagit lite på krafterna, men hon var lite spänd i början. Det blev inte lättare av att syrran Reggie stod och gnäggade efter henne inne i stallet! Det är sådant som blir så tydligt när man står i ett litet stall - hästarna får betydligt mer fullt upp med att hålla koll på sina kompisar. I ett stort stall passerar så många hästar att de verkar ge upp med att hålla koll på alla... Hur som helst så gick longerpasset bra. På slutet var Regina helt avspänd och såg jättefin ut! Sättet jag longerar på är väldigt enkelt men väldigt effektivt! Det har fungerat bra på alla hästar som jag jobbat med. Tänkte slänga ihop ett inlägg om det framöver så håll utkik! =)


Så vackert! En bit bortanför hagarna i Bonäs går det att rida ner i vattnet där det är långgrunt. Helt underbart att plaska med hästarna där! Ska nog rida ner dit med Regina någon dag!
Den här bilden är tagen från Mirres rygg, troligtvis förra sommaren.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0