Ett riktigt tömkörningspass!

För att få en extra skjuts med motivation innan jag skulle bege mig till stallet idag tog jag en sväng förbi ridklubben där det var Göran-träning. Fick se "min" kära Mirre vara med! Självklart blev jag inspirerad och jättepeppad! Finns det något som gör en själv så sugen att rida som att se andra göra det??? Det var även kul att träffa Göran lite! Helt oväntat fick jag en kommentar som gav riktigt fint beröm angående min ridning - trots att jag inte var med själv! Tänker dock inte avslöja vad han sa... =P

Stackars Regina fick en riktigt peppad matte idag vilket betydde att hon fick jobba i tömmarna! Jag hade till och med med mig ett långt spö idag, det ni (som jag dock inte använde mer än att jag viftade med det kanske två, tre gånger)!! Förutom en något trög (hm, kan man kalla det trög med en väldigt pigg häst?) start på passet så gick det riktigt bra! Hon var så lösgjord och fin på slutet!! Hon såg till och med riktigt nöjd ut själv!! Nu ska det bli spännande att se hur hon är i morgon, då tänkte jag rida! Antingen har hon träningsvärk och vill ingenting. Eller så känns hon som hon såg ut när jag slutade idag. Hoppas på det sistnämnda!! Snappade även upp några saker som Göran instruerade sina elever om som jag ska träna på i morgon om allt känns ok!

Vilket underbart väder det är ute!! Trots att jag knappt har solat alls (bör undvika det nu) så har jag fått en hel del färg (speciellt om man jämför med den vita nyans jag vanligtvis har)!! Det är nästan så att man känner sig piggare bara av det!

Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen!!


Snart kommer ubåten Mirre på besök till Bonäs! Han brukar stoppa ner hela nosen under vattnet när man är och plaskar och så går han så och bubblar, haha! Har frågat Helena om jag får låna honom för att bada med någon dag! Tyvärr så verkade Regina inte så pigg på det härom dagen när jag provade. Hon trodde att vattnet skulle hoppa upp och bita henne i mulen eller något...

Kommentarer
Postat av: Natalja

Visst är det nyttigt att titta när andra tränar, man får många bra gratis-tips ; )



Tror nog Regina forsätter där hon slutade, så får du ett sånt där härligt drömpass!!



Ha en underbar helg! Kram kram

2009-06-26 @ 22:37:24
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Sol Jenny

Hej.

Såg din kommentar på Sofias blogg att du skulle ha barn runt jul, men att du hoppades på att slippa julafton. Jag vet precis hur du känner. Jag var beräknad till den 20 dec med min första... å så klart kom han på självaste julafton. Visst kan man kalla det dålig planering, eller vad man nu vill, men du ska också veta att det är något alldeles speciellt med julbarn. Så tänk inte så mycket på det. Barnet kommer när det kommer och det kommer bli super.



Lycka till.

Sol Jenny Ersson

2009-06-27 @ 00:20:08
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men tänk vilken fin liten julklapp eller nyårspresent :) Sen kan det ju mycket väl hända att det hinner bli 2010 också.

Va rolig att ni också ska ha barn! :) Och du såg verkligen helt strålande ut när vi träffades på Helmers för ett par veckor sen.



Hoppas du har det skönt i solen!

2009-06-27 @ 09:46:24
URL: http://sofialiv.blogspot.com
Postat av: Jennie

Haha...ubåten Mirre...=)Min vovve brukar stoppa ner nosen och gå och bubbla så där under vattnet oxå.....=)

Kramisar

2009-06-27 @ 10:38:28
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Aramis

Hi hi :) Sötaste ubåten Mirre! Håller med - visst är det superkul att se på när andra tränar! Man vill bara sitta upp själv!! Lycka till inför morgondagens pass! Kram kram

2009-06-27 @ 23:00:02
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Jessica

Natalja: Hehe, vet inte riktigt om jag fick något drömpass efter tömkörningen. Trots nästan 30 grader varmt var Regina som en tiger i skogen dagen efter! Hur pigg som helst! =) Helgen var bra! Hoppas att din var det med! Kram



Sol Jenny: Hehe, jo jag har förstått att det inte går att påverka, den kommer nog när den känner för det! =) Det blir nog bra hur som helst! Tack för lyckatill-önskningen! Kram



Sofia: Ja, det blir nog bra när det än blir, den kommer att komma när den vill komma helt enkelt! =) Detsamma, kul att ni ska ha!! Tack så jättemycket!! Du såg inte så pjåkig ut själv! ; ) Kram



Jennie: Hehe, både Emil och Mirre är riktiga sötisar!! Kramis



Aramis: Ja, han är så go´!! =) Ja, att titta på träningar är nog det bästa knepet för att få inspiration och gratis-tips!! Kramar

2009-06-29 @ 11:19:02
Postat av: Gitte

Halloj! Jag fick i min ena häst för första gången. Han har varit livrädd för vatten. Men när jag gick i först och doppade mig blev han så snopen att han följde efter. Sen lekte han ubåt han med. Ser för kul ut. Anar att det är skönt att få rensa bort allt damm och pollen :)

2009-07-02 @ 09:41:36
URL: http://www.nissebus.bloggagratis.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0