Regn, regn, regn...

Nu är jag på G för att åka till stallet och ta hand om och rida Regina. Får sällskap idag så planen är en lite längre uteritt - perfekt dag för det!  (eller inte, det spöregnar verkligen ute...) Fast det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, eller hur var det nu igen?? Tur att jag har regnkläder i stallet!

När vi är klara i Bonäs kommer vi att åka och hälsa på Silvia på betet. Antar att det kommer komma två väldigt blöta hästar för att möta oss. Börjar tycka lite synd om dem, nu har det regnat oavbrutet i flera dagar!! Fast frågan är vad som är värst för dem: regn fast flug/mygg/knott/broms-fritt eller sol och massor med flygfän (för tyvärr brukar de ju hänga ihop)?? Någonstans mittemellan hade såklart varit det bästa!!

Uppdaterar senare om hur allt gick!!

Sen så tänkte jag även meddela att jag från och med nu svarar på era kommentarer här i bloggen i kommentarsfältet!! =)


Kommentarer
Postat av: Jennie <3

Hästarna som går på bete här utanför har inte ens ett träd att gå under,börjar tycka riktigt synd om dom:( Men dom verkar inte frysa eller bry sig speciellt mycket,dom betar glatt på och busar för fullt med varann.

Kramisar

2009-06-14 @ 18:22:20
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hehe, förmodligen så är det vi människor som gärna förmänskligar hästarna och glömmer bort att de faktiskt är djur som vill vistas ute... De tål nog mer än vad vi tror!!



Kram

2009-06-14 @ 20:12:09

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0